Toate materialele care fac obiectul achiziției de produse de informare și publicitate au fost aprobate de Autoritatea de management și Comisia Europeană,  bugetul aferent activității de informare și publicitate fiind dimensionat și adaptat complexității și anvergurii proiectului major, nefiind destinate, în totalitate instituției noastre și celorlalți parteneri din proiect”, se arată într-un răspuns primit, miercuri, din partea IGSU.

Libertatea a publicat miercuri un articol referitor la achiziționarea a mii de materiale publicitare – agende, stilouri, ceasuri de perete etc.. Valoarea totală a contractului, realizat din fonduri europene, depășește 120.000 de euro, iar câștigătoare a fost declarată firma unui fost deputat PDSR.

Parte dintr-un program de peste 3 miliarde de lei

În replică, instituția susține că bugetul alocat pentru reclamă este unul infim față de valoarea totală a proiectului european – 0,022% din suma totală alocată, care se ridică la 3.263.409.567 lei. 

De asemenea, reprezentanții IGSU oferă detalii referitoare la acest proiect.

„Inspectoratul General pentru Situații de Urgență implementează proiectul VIZIUNE 2020, finanțat prin intermediul Programului Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, proiect major aprobat atât la nivel național de către Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, cât și de către Comisia Europeană. Obiectivul proiectului VIZIUNE 2020 este de a dezvolta și consolida capacitatea de răspuns la dezastre și evenimente HiLP (High Impact Low Probability) a autorităților responsabile, prin dezvoltarea următorilor piloni strategici: terestru, maritim, aerian, respectiv comandă și control.”, se arată în comunicatul transmis de IGSU. 

Libertatea a scris că materialele sunt inscripționate cu sigla instituției, însă Inspectoratul precizează, în răspunsul său oficial, că acestea poartă doar sigla Guvernului și a Uniunii Europene. 

La cine vor ajunge cadourile: întâi unitățile subordonate, apoi populația României

Instituția aflată sub coordonarea lui Raed Arafat explică și cum vor fi distribuite materialele de 120.000 de euro.

„Aceste materiale vor fi distribuite pe întreg teritoriul național, inițial către unitățile subordonate IGSU, IGAv respectiv SABIF – instituții ce au calitatea de parteneri în proiect, și ulterior către grupul țintă (populația României, în conformitate cu prevederile Cererii de finanțare aprobată de Autoritatea de management și Comisia Europeană)” – Răspuns IGSU:

IGSU nu oferă detalii despre modul în care vor ajunge materialele promoționale – boxe portabile, ceasuri de perete, harduri externe etc. – la „grupul țintă”.

Foto: Agerpres

 
 

Urmărește-ne pe Google News