„Pe lângă cele 12 echipamente ULV, Compania a mai contractat și un număr de 45 de atomizoare și 30 de termofoggere pentru acoperirea zonelor în care echipamentele de mare capacitate nu au acces și nu pot acționa. În momentul de față, conform tuturor studiilor efectuate, consideram că echipamentele din dotare sunt suficiente pentru desfășurarea activității în mod eficient și în condiții optime. În acest context, trebuie precizat și faptul că echipamentele folosite de Compania Municipală Eco Igienizare București sunt utilizate aproximativ 5 – 6 luni pe an. Conducerea companiei a prevăzut în planul de activitate și posibilitatea achiziționării altor echipamente similare, în cazul în care se va constata că echipamentele si utilajele achiziționate nu sunt suficiente”, arată Primăria Capitalei.
Achizițiile publice s-au făcut în urma unei analize, iar oferta a fost mai bună și prin gama de servicii post-vânzare, arată PMB.
Redăm integral dreptul la replică al Primăriei Municipiului
București
DREPT LA REPLICĂ
Compania Municipală Eco Igienizare București a dimensionat
dotările cu echipamente în baza unui Studiu de oportunitate
Echipamentele achiziționate sunt multifuncționale sunt net
superioare celor prezentate în articolul publicat de redacția
Libertatea
Organizarea activității și identificarea necesarului de
echipamente, utilaje, materiale și materii prime, în perioada
octombrie 2017 – martie 2018, la nivelul Companiei Municipale Eco
Igienizare București au la bază Studiul de Oportunitate pentru
fundamentarea deciziei privind gestiunea serviciului de salubrizare –
deratizare, dezinfecție, dezinsecție și tratamente fitosanitare în
Municipiul București. Studiul a fost elaborat de o companie privată
în decursul anului 2015 și aprobat inițial prin H.C.G.M.B nr.
60/31.03.2016, iar ulterior a fot revizuit de aceeași companie
privată (în anul 2017).
Pe lângă cele 12 echipamente ULV, Compania a mai contractat
și un număr de 45 de atomizoare și 30 de termofoggere pentru
acoperirea zonelor în care echipamentele de mare capacitate nu au
acces și nu pot acționa. În momentul de față, conform tuturor
studiilor efectuate, consideram că echipamentele din dotare sunt
suficiente pentru desfășurarea activității în mod eficient și
în condiții optime. În acest context, trebuie precizat și faptul
că echipamentele folosite de Compania Municipală Eco Igienizare
București sunt utilizate aproximativ 5 – 6 luni pe an. Conducerea
companiei a prevăzut în planul de activitate și posibilitatea
achiziționării altor echipamente similare, în cazul în care se va
constata că echipamentele si utilajele achiziționate nu sunt
suficiente.
Procedura de achiziție publică prin care au fost
achiziționate echipamentele de tip ULV a fost lansată în urma
efectuării unei analize a tuturor echipamentelor existente pe piața
liberă cât și a analizei dezvoltării tehnologiei de aplicare a
tratamentelor cu echipamente de acest tip. Analiza de piață a
dovedit ca soluție optimă, atât din punct de vedere tehnic și
economic, cât și din punct de vedere al eficientizării utilizării
banului public, să fie achiziționate echipamente multifuncționale,
care pot acoperi mai multe tipuri de tratamente, în detrimentul
achiziției unui echipament dedicat pe fiecare tip de activitate.
Astfel, între echipamentul prezentat de Libertatea și cele
achiziționate de Compania Municipală Eco Igienizare București sunt
diferențe considerabile; echipamentele achiziționate de companie
sunt net superioare și acoperă o gamă mai mare de tratamente ce
pot fi aplicate. În plus trebuie luate în calcul și serviciile
oferite de ofertantul câstigator, și anume: – garanție 24 luni; –
asistență tehnică 24/24; – termen de plată și comandă.
Tipurile de echipamente care s-au publicat pentru a fi
achiziționate prin procedura de achiziție publică conțin, pe
lângă echipamentul standard, și următoarele dotări și servicii
acoperite de furnizor, după cum urmează:
– Motorizare: 34CP, respectiv 50CP;
– lance + furtun;
– oscilare automată;
– kit termonebulizare;
– pompă de microdozaj;
– set duze ultra ULV;
– garanție 24 luni;
– asistență tehnică 24/24;
– termen de plată și comandă;
Procedura de achiziție publică a fost transparentă și a
fost inițiată în sistemul electronic de achiziții publice SEAP
(denumit în prezent SICAP) în data de 06.04.2018 și s-a finalizat
în luna august 2018, cu semnarea contractului de achiziție publică.
Compania a lansat comenzile pentru livrarea echipamentelor tip
ULV în luna martie 2019, după semnarea contractului de delegare, în
perioada de mobilizare.
Direcția de presă
Citește și:
Cum luptă Primăria Capitalei cu țânțarii: tunuri prea puține, luate la suprapreț!