„Trebuie spus, în primul rând, că structura subiectelor de examen anul acesta a fost mult mai apropiată de structura testelor PISA. Este o structură prin care se elimină subiectivitatea, deși gradul de dificultate a fost mediu. A fost o structură prin care subiectele au fost mult mai bine structurate atât pentru palierul de jos, cât și pentru palierul mediu și pentru palierul de excelență, este vorba despre notele de 10”, a declarat Sorin Cîmpeanu pentru Libertatea.
Comentând promovabilitatea la Evaluarea Națională 2021, ministrul educației a spus: „Anul acesta, procentul de promovare este mai mare decât anii trecuți. În 2018 a fost 73,6% după etapa de contestații, în 2019 a fost 73,2%, iar în 2020 am avut și etapă specială, și după contestații a fost 76,2%. Anul acesta avem 76,8%, puțin mai mult decât anul trecut și sensibil mai mult decât în anii 2018 și 2019”.
Întrebat cum se explică faptul că per total, la nivel național, numărul mediilor de 10 este de 7 ori mai mic decât în 2020, Sorin Cîmpeanu a afirmat că „a fost eliminată subiectivitatea prin construcția subiectelor, care este diferită de construcția subiectelor la evaluările anterioare, adică au fost subiecte de departajare”.
Vă dau un exemplu. La matematică, a fost un subiect de 30 de sutimi care era, într-adevăr, pentru elevii foarte buni. Era vorba despre o problemă care cerea să se calculeze distanța de la un punct la planul median al unui cub, un subiect intenționat mai dificil. Și, totuși, 1.439 de elevi au reușit să ia nota 10 la matematică.
Sorin Cîmpeanu, ministrul educației, pentru Libertatea:
„Modul de construcție al subiectelor a făcut diferența. Anul acesta avem de două ori mai puține note de 10 la matematică și, atenție!, de 10 ori mai puține note de 10 la limba română. Nu cred că o inflație a notelor de 10 face bine”, a mai precizat ministrul.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro