Daca vreti sa va infiintati o firma ca persoana fizica sau o asociatie familiala, trebuie sa solicitati autorizatie din partea primariei de care apartineti. Dosarul cu actele pentru autorizatie trebuie sa contina si acordul asociatiei de proprietari si al vecinilor direct afectati, daca firma isi desfasoara activitatea intr-un apartament de bloc.

Cum va puteti autoriza ca persoana fizica sau asociatie familiala pentru a desfasura activitati economice in mod independent, dar si ce acte va sunt necesare daca vreti sa schimbati punctul de lucru declarat initial (locul de desfasurare a activitatii), ne-a spus Maria Dobre, sef Serviciu Autorizare Libera Initiativa din cadrul Primariei sector 4.

Documentele pentru emiterea autorizatiei pentru persoana fizica sau asociatie familiala se depun la primariile de sector sau din localitate.

Pentru inscrierea punctului de lucru, aveti nevoie de documentul care atesta dreptul legal de folosire, insotit de acordul asociatiei de proprietari si al vecinilor direct afectati, pentru apartamentele de bloc. In cazul in care sunt necesare lucrari interioare care au ca scop modificarea spatiului e necesara autorizatie de constructie, care se obtine tot de la primarie. Iata de ce alte acte  mai aveti nevoie:

– cerere de verificare disponibilitate si/sau rezervare denumire firma; 
– procura autentificata pentru imputernicit;
–  cerere de autorizare si inregistrare;
– cerere pentru inregistrarea fiscala; 
– declaratie-tip pe proprie raspundere privind indeplinirea conditiilor de functionare conform legislatiei in vigoare; 
– cazier fiscal; 
– documentul de identitate (copie xerox);
– acte proprietate pentru domiciliu (copie xerox), insotite de acordul notarial al coproprietarului (original);
– certificat medical (original);
– documentul care atesta calificarea sau experienta profesionala (copie xerox);
– chitanta de plata pentru obtinerea rezervarii denumirii firmei (110.000 lei vechi);
– chitanta de plata pentru efectuarea operatiunilor de inscriere in Registrul Comertului (420.000 lei);
– chitanta de plata pentru taxa de autorizare (difera de la localitate la localitate).

In situatia in care aveti deja o firma, dar vreti sa schimbati punctul de lucru declarat initial, trebuie sa depuneti la primaria de sector un dosar care sa contina urmatoarele
acte:

– procura notariala pentru imputernicit (daca este cazul);
– cerere de autorizare (completare); 
– declaratie tip pe proprie raspundere;
– actul legal de folosire al punctului de lucru (copie xerox);
– acordul asociatiei de proprietari (daca este cazul);
– acordul vecinilor (daca este cazul);
– autorizatia in original
– copie certificat de inregistrare pentru auto-rizatie; 
– dovada taxa pentru modificarea uneia sau mai multor inregistrari.

Toate formularele tip sunt puse la dispozitie gratuit de catre primarii.

La ce secție de votare votezi duminică și cum poți vota dacă nu ești în localitatea de domiciliu pe 24 noiembrie la alegerile prezidențiale!
 

Urmărește-ne pe Google News