„Există state precum Canada, Irlanda, Finlanda, Australia sau Coreea de Sud în care s-au implementat politici educaționale substanțiale pe acest subiect, s-au dezvoltat strategii, metodologii, ghiduri și alte materiale-resursă pentru profesori și echipele de management ale școlilor”, a explicat Anca Tîrcă pentru Școala 9.
Aceasta a prezentat și modelul probat științific în Finlanda și adoptat de mai multe țări:
- Condițiile de lucru – mediul fizic școlar, programul școlar, organizarea, colectivele de elevi, hrana, serviciile de asistență medicală, activitățile de consiliere etc.
- Relațiile între membrii comunității educaționale: profesori – elevi / elevi – elevi / profesori – părinți. Aici se poate analiza climatul școlii în general, nivelul de bullying, colaborarea cu familia etc.
- Mijloace de realizare personală – modul în care se dă și se primește feedbackul, creșterea stimei de sine, modalități de încurajare etc.
- Starea de sănătate – grijă și atenție pentru cei cu boli cronice, pentru managementul situațiilor de epidemii etc.
Practic, școlile ar trebui împărțite pe zone, spune Anca Tîrcă pentru Școala 9. „Pentru a aduce starea de bine în școală, e important să avem în vedere persoanele cu care lucrăm, procesele care au loc în instituție și spațiul în care se desfășoară activitatea”, mai spune Anca Tîrcă.
Ghidul complet al stării de bine, în Școala 9.