Veronica Șandor, profesoară de română la Colegiul „Petru Maior” din Reghin, Mureș, predă de peste 11 ani limba română. Până acum, a lucrat și cu elevi din rural, și cu cei din orașe mici. De multă vreme încearcă să le ofere copiilor de la clasă posibilitatea să-și dezvolte anumite abilități; una dintre ele este cea de leadership. 

Profesoara a explicat, într-un text din Școala 9, cum a pus la cale cu o colegă din Galați un proiect extracurricular care îi ajută pe elevi să evolueze în această direcție. „Smart&kind learning community” se desfășoară, așadar, în două școli din două orașe aflate la 450 de kilometri distanță. 

Profesoara Șandor și colega ei Anca Barbu – ambele parte din echipa Teach for Romania – s-au hotărât să aducă profesorii și elevii din școlile lor la aceeași masă, să lucreze în echipă. 

„Elevii pun în mișcare aproape întreaga acțiune”

„Clasa a VI-a de la școala mea din Reghin este una dintre cele mai prietenoase din școala noastră, o clasă cu 32 de elevi minunați. Unii dintre ei au terminat ciclul primar în mediul rural, acum fac naveta, alții locuiesc în cartierele din apropierea școlii, mulți au părinții plecați în străinătate și fac tot ce pot ca aceștia să fie mândri de ei”, a scris Veronica Șandor despre elevii ei. 

Odată ce a început proiectul, a profitat de diverse oportunități de învățare și s-a înscris cu elevii, de exemplu, în programul „My school can be cool”, fostul program „De-a arhitectura în școala mea”. 

„Elevii pun în mișcare aproape întreaga acțiune. Trasăm împreună sarcinile, dezbatem, discutăm. Copiii s-au bucurat să afle că sunt și alți elevi, din alt județ, care fac aceleași activități ca ei, că trebuie să lucreze în echipă cu profesorii lor, au votat lista profesorilor, au făcut invitații și au discutat cu fiecare profesor în parte”, a mai povestit Veronica Șandor. 

Elevilor le-a plăcut în mod special să lucreze la logo-ul echipei, pe care l-au imprimat pe tricouri. L-au creat cu ajutorul profesorului de desen. 

Printre activitățile care să-i formeze în zona de leadership s-au mai numărat: ateliere de dezbatere, de empatie, de organizare a unui eveniment și o conferință. La fel de importantă, a precizat profesoara, a fost întâlnirea dintre elevii celor două instituții, care au vorbit despre experiența lor în proiect. 

Continuarea, pe Școala 9

Urmărește-ne pe Google News