În cazul celor care îşi caută de muncă, situaţia nu este la fel. Şi asta pentru că rolul specialiștilor în resurse umane nu este să îţi caute ţie de muncă, ci să găsească un angajat pentru compania care plăteşte pentru aceste servicii, scrie digi 24.ro. 88% dintre tinerii români pierd zilnic în jur de trei ore şi jumătate pe internet, fie că intră pe site-uri de cumpărături sau joacă pe Facebook să joace Candy Crush.
Internetul poate deschide uşi tinerilor care sunt şomeri, cu ajutorul mai multor site-uri de recrutare. Important este însă să ştie cum să le folosească. Cele mai apreciate site-uri de căutat locuri de muncă sunt cele special create pentru asta, precum ejobs.ro.
Utilizatorul trebuie să aibă un CV pus la punct şi să aplice pentru fiecare loc de muncă care apare şi este în aria lui de interes. Există însă şi varianta în care se poate trimite CV-ul către o agenţie de recrutare, lucru care poate creşte şansele de a fi chemat pentru angajare. Mai ales că unele companii transmit oferta de locuri de muncă direct agenţiilor de recrutare, fără să o mai posteze pe site-urile specializate.
Paginile de cariere îi pot ajuta, de asemenea, pe cei care vor să se angajeze. Aceste pagini se găsesc pe site-urile marilor companii. Aici puteţi să completaţi un chestionar şi să trimiteţi CV-ul direct departamentului de resurse umane. Astfel intraţi în baza de date şi e posibil ca, mai devreme sau mai târziu, să fiţi contactat.
Cea mai eficientă variantă ar fi ca CV-ul să fie trimis direct managerilor din companii, însă pentru asta e nevoie ca cel care îşi caută un loc de muncă să afle adresa de e-mail a managerului. Aşa că cel mai bine este să ai nişte cunoştiinţe care lucrează în aceste companii şi te pot recomanda mai departe.
O altă soluţie care poate creşte şansa de a te angaja este să îţi faci un cont pe LinkedIn. Aceasta este o reţea de socializare pentru mediul profesional la care aderă din ce în ce mai multe persoane. Aici se găsesc nu numai persoane care îşi caută de muncă, ci şi foarte mulţi manageri şi şefi de companii.
E drept că pentru a crea un profil pe LinkedIn e necesar să urmezi mai mulţi paşi, iar după ce acesta este completat în totalitate trebuie să aduni contacte, adică să îţi faci câți mai mulți „prieteni” care să îți vizualizeze CV-ul. Această reţea de socializare oferă oportunitatea de a-ţi găsi mai uşor un loc de muncă şi peste hotare. Mai ales că în alte state, LinkedIn este foarte des folosit de către companii ca motor de recrutare.
Experienţa anterioară, aptitudinile profesionale şi atitudinea sunt principalele criterii pe care pun accent angajatorii la selecţia candidaţilor. Cea mai mare pondere, de 81,9%, în evaluarea unui candidat o are experienţa, potrivit studiului „Bilanţul pieţei de resurse umane din România”, realizat de asociaţia profesioniştilor în resurse umane din România. Angajatorii acordă o mare importanţă şi capitolului „atitudine”, ponderea acestui criteriu fiind evaluată la 47% de către 200 de directori care au participant la sondaj.
Rosul unghiilor sau rotocolirea unei şuviţe de păr sunt greşeli clasice, spun specialiștii în resurse umane. Contează mult și dacă un candidat are o atitudine optimistă sau una pesimistă. De exemplu, unei persoane care vrea să acceadă la un post de conducere i se cere, în cadrul interviului situaţional, să spună cum vede creşterea vânzărilor. Dacă ea începe să spună ceva de genul «vedeţi, pe criză, nu este nici o şansă», atunci este o problemă. Poate avea un super CV şi o super-experienţă, dar dacă atitudinea sa este pesimistă, şansele de a fi recrutat scad.