ATENŢIE! MAŞINA TREBUIE VER IFICATĂ DOAR DE PROFESIONIŞTI
Martor de ABS aprins în bord: senzorul de ABS al unei roţi s-a desprins sau e defect, necesitând înlocuire.
Martor de plăcuţe aprins în bord: înseamnă că plăcuţele au senzor electronic de uzură şi necesită înlocuire, pentru că au ajuns la limită folosirii în condiţii optime.
Discuri spate ruginite: dacă discurile punţii spate rămân ruginite multă vreme, chiar şi după folosirea maşinii îndelung, există o problemă cu repartitorul de frână. Acesta nu mai acţionează frâna pe spate şi trebuie revizuit.
Discuri de frână cu striaţii sau şanţuri: dacă există şanţuri pe discuri, înseamnă că au fost de o calitate slabă şi plăcuţele de frână şi-au imprimat profilul în metal. Cu prima ocazie, când schimbi plăcuţele, este necesară şi înlocuirea discurilor
Discuri de frână cu “buză”: dacă “buza” pe care o face discul de frână în exterior depăşeşte 1 mm, înseamnă că e vorba de o uzură peste măsură şi necesită schimbare.
ATENŢIE! Când înlocuieşti discurile de frână cu unele noi, e recomandat să schimbi şi plăcuţele, pentru a nu imprima pe noile discuri profilul vechilor plăcuţe, care astfel se vor uza neuniform, scăzând considerabil eficienţa.
Pete pe asfalt: dacă găseşti pete în spatele roţilor înseamnă că sunt cauzate ori de sistemul de frânare, ori de amortizoare. Scoate roata şi verifică dacă etrierele şi conductele prezintă scurgeri.
SFATURI
Verifică o dată la 3 luni starea plăcuţelor şi a discurilor de frână după criteriile de mai sus.
Nu monta niciodată discuri sau plăcuţe la mâna a doua.
Când schimbi discurile, schimbă şi plăcuţele de frână.
Nu lăsa niciodată frâna de mână trasă când afară sunt sub 0 grade Celsius
Noul număr al revistei Auto Bild, la chioşcuri
Numărul 3 din acest an al revistei Auto Bild ţi-a pregătit 68 de pagini plus un supliment cu cele mai noi informaţii auto. În cuprins găseşti toate detaliile despre noul Opel Corsa, teste comparative şi de anduranţă.