1. Urmăreşte noutăţile. Dacă au apărut noi informaţii, noi metode de rezolvare mai rapidă, mai eficientă a sarcinilor zilnice, grăbeşte-te să ţi le însuşeşti şi să le pui în aplicare. Altfel, şefii tăi vor fi tentaţi să recurgă la alţi angajaţi, care pot obţine aceleaşi rezultate într-un timp mult mai scurt sau cu un buget mai mic.
2. Învaţă continuu. Oricât de competent(ă) te consideri, poţi învăţa multe şi la orice vârstă. De la colegii mai experimentaţi decât tine, dar şi de la cei mai tineri, care vin cu idei proaspete, pe care nu şi-a pus amprenta rutina; din presă; de pe site-urile de specialitate; participând la şedinţe, la întâlniri de lucru ori conferinţe.
3. Fii flexibil(ă). În toate domeniile de activitate se produc schimbări foarte rapid. Pentru a ţine pasul cu ele, nu este suficient să respecţi primii doi paşi (să fii la curent cu noutăţile şi să înveţi să le aplici); contează mult şi flexibilitatea, disponibilitatea ta de face lucrurile “altfel” decât le făceai până acum.
4. Implică-te 100%. Angajatorii caută întotdeauna oameni pasionaţi, entuziaşti, care aduc energie pozitivă şi se implică 100% în activitatea pe care o desfăşoară. Dacă te-ai blazat şi locul tău de muncă nu-ţi mai aduce satisfacţie, este timpul să cauţi altul. Vei face un bine şi companiei, care îşi va putea reîntregi echipa, după plecarea ta, cu o persoană mai implicată. Mult succes!
5. Stabileşte legături prietenoase cu echipa. Oricât de bine pregătit(ă) eşti sau câtă valoare aduci afacerii, dacă nu reuşeşti să te înţelegi cu propriii colegi şi alterezi energia pozitivă, colegială de la locul de muncă, angajatorul îşi va dori să aducă în locul tău o persoană capabilă să se integreze.
6. Fă-ţi cât mai multe relaţii în domeniu. Realitatea este că “pe cine ştii” a ajuns să conteze la fel de mult precum “ce ştii”. Aşa că străduieşte-te să construieşti relaţii de calitate cu cât mai mulţi profesionişti din domeniul tău.