În ciuda protestelor proprietarilor, 15 angajaţi ai Primăriei, însoţiţi de Poliţia Locală a Sectorului 5 şi de Bogdan Dragomirescu, şeful corpului de control al Primăriei, au demolat, luni, 20 ianuarie, 6 garaje situate pe Calea Șerban Vodă, între Eroii Revoluției și Bulevardul Pieptănari.
Cetăţenii susțin că au acte de vânzare-cumpărare pentru respectivele construcții şi că au plătit mereu impozit pentru ele. În plus, au acționat Primăria în instanță și consideră că nu le putea fi ridicat dreptul de folosire a garajelor până la soluţionarea litigiului. S-a depus o cerere de ordonanţă preşedinţială, care are termen pe 26 ianuarie la Judecătoria Sectorului 5.
Libertatea a solicitat explicaţii referitoare la demolare din partea Primăriei Sectorului 5. Mai întâi, solicitarea de presă a fost redirecţionată către Primăria Sectorului 4. Care a răspuns, fireşte, că situaţia invocată se desfăşoară în sectorul 5.
Până la urmă, răspunsul a venit de la Serviciul Disciplina în Construcţii din cadrul Poliţiei Locale a Sectorului 5, care se află în subordinea primăriei.
„Terenul adiacent garajelor era insalubru”
„S-a constatat faptul că terenul adiacent garajelor era insalubru, neîngrijit, plin de gunoaie menajere, fecale umane şi animale, constituind un focar de infecţie, iar la controalele care au urmat s-a constatat lipsa de implicare a proprietarilor garajelor în menţinerea curăţeniei în zonă. Prin umare, s-a solicitat eliberarea terenului […] în vederea reabilitării acestuia şi aducerii zonei la starea de normalitate“, se arată în răspunsul Poliţiei Locale.
Proprietarii garajelor susţin că au reclamat ei înșiși acest aspect la primărie, în repetate rânduri, însă fără niciun rezultat.
Reprezentanţii Poliției Locale susţin că cetăţenii sunt cei care nu se preocupă să menţină zona curată.
La baza acestor demersuri a stat și opinia cetăţenilor, care, în petiții adresate instituţiei noastre, reclamă gunoi menajer, persoane care îşi fac necesitățile fiziologice, persoane care, prin arderea unor cabluri, distrug vegetația din jur, poluând totodată aerul și, nu în ultimul rând, maşini parcate pe terenul din vecinătatea garajelor, transformându-l și pe acesta într-o parcare auto.
Răspuns Poliția Locală Sector 5:
Știau din 1968 că pot fi demolate „în cazul unor lucrări de sistematizare a oraşului“
Reprezentanții primăriei menționează în același răspuns că garajele în cauză „sunt amplasate pe un teren aparținând domeniului public, aşa cum este stipulat și în contractele de vânzare-cumpărare ale proprietarilor”.
În plus, beneficiarii ar fi fost înștiințați încă de la momentul construcției acestora, în 1968, că într-o zi ar putea fi puse la pământ.
- În autorizaţia de construcţie, eliberată în anul 1968, „s-a prevăzut construcţia boxelor din prefabricate de garduri în vederea unei eventuale demolări în cazul în care terenul va fi destinat altei construcţii“.
- „Prin adresa nr. 3802/18.09.1968, beneficiarii au fost înştiinţaţi cu privire la obligaţia de a demonta garajele respective în cazul unor lucrări de sistematizare a oraşului“.
O poartă spre staţia de maxi-taxi
În document nu se precizează dacă demolarea are legătură cu „lucrări de sistematizare a oraşului”, proprietarii garajelor se declară însă convinși că are legătură cu o stație de maxi-taxi care se află în zonă, pentru care primăria încearcă să creeze mai mult spațiu de manevră.
Principalul argument invocat: în urmă cu câteva luni, în gardul care separă staţia de maxi-taxi de terenul pe care se aflau garajele a apărut o poartă. Surse ale Libertatea susţin că societatea de transport care operează în staţia de maxi-taxi este aceeaşi cu cea care asigură curse ce pleacă din autogara din zona „13 septembrie“, unde primarul Cristian Popescu Piedone a dispus în această vară o evacuare inopinată, argumentând că e vorba de o „autogară clandestină“.