Experiența ar putea fi un pic diferită și merită măcar încercată chiar și în izolare, respectând măsurile pentru prevenirea infectării cu virusul COVID-19.
Chiar dacă vinul nostru preferat este într-un alt colț al lumii, nu este o tragedie. Putem găsi variante de a comanda online.
Diferența constă în degustare, căci una este să bem un vin într-un bar sau restaurant cu prietenii, într-o cramă sau acasă, în izolare.
Ultima variantă, singura posibilă acum, ne dă ocazia să devenim mai creativi. Este chiar o provocare interesantă: să asociem gustul vinului cu oameni dragi și locuri de poveste.
Când vizităm o cramă descoperim legende și povești ale locului, peripeții, întâmplări amuzante sau dramatice petrecute de-a lungul timpului, oamenii care fac eforturi pentru vinul nostru preferat, vinificatorii care trăiesc vinurile pe care le creează.
Datorită poveștilor din spate, vinul este mai mult decât o simplă băutură de care ne putem bucura chiar și în această perioadă, online, cu familia, prietenii, colegii.
De altfel, cei din industrie semnalează chiar un fenomen social în rândul celor care iubesc vinul și încearcă să-l conecteze cu persoane și locuri aflate la distanță.
Cezar Ioan, autorul cărții “Connaisseur fără ifose – Tot ce ai vrea să știi despre vin. Și ceva în plus”, explică pentru Libertatea că este deja un fenomen social în rândul iubitorilor de vin să se întâlnească video și să își mai împărtășească descoperirile.
Autorul cărții, care este și organizator de peste zece ani al concursului Premiile de excelență vinul.ro și fondatorul platformei vinul.ro, a mai precizat că există și o oportunitate de vânzare directă de vinuri de la crame; se anunță lansarea unui pachet anume care poate fi comandat și urmează apoi să fie discutat, prezentat.
Cezar Ioan dezvăluie și un mic secret pentru cei care promovează vinurile, pentru cei din industria de marketing și comunicare.
Cei care vor să utilizeze videourile pentru promovare vor avea rezultate mai bune prin mesaje scurte, comunicare simplă. Nu trebuie să se lungească și nici să-și “depășească ospitalitatea”.
Cezar Ioan, vinul.ro, pentru Libertatea:
Potrivit lui Cezar Ioan, în această perioadă de distanțare socială există oportunități de afaceri și în acest domeniu.
De pildă, cei care vor să susțină cursuri de inițiere în cunoașterea vinului o pot face online, pentru cursanți din toate colțurile țării sau ale lumii.