Daca doriti sa obtineti anumite informatii cu caracter personal din Registrul National de Evidenta a Persoanelor, trebuie sa faceti o solicitare in scris pe care sa o adresati serviciilor publice comunitare locale de evidenta a persoanelor pe raza carora domiciliati.
Informatiile pe care le puteti cere se pot referi la urmatoarele categorii de date:
– date de stare civila (numele, prenumele, data si locul nasterii, cat si prenumele parintilor persoanelor in cauza);
– actele de identitate eliberate persoanelor despre care sunt solicitate informatii;
– domicilii si resedinte, dupa caz;
– codul numeric personal.
Cererea trebuie sa fie motivata, iar furnizarea datelor cu caracter personal se poate realiza numai dupa obtinerea, in prealabil, a consimtamantului scris al persoanelor vizate.
Cererea scrisa trebuie sa fie motivata
Furnizarea informatiilor solicitate se face contra cost, taxa fiind in prezent de un leu/persoana. Acesti bani se achita in contul serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor care inregistreaza cererea.
Aceste lucruri referitoare la furnizarea de informatii sunt reglementate de Legea 677/ 2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea, datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date.