Cuprins:
Efectuează reviziile la termenele recomandate
În manualul de utilizare al mașinii sunt menționate instrucțiuni importante referitoare întreținerea mașinii. Este esențial să respecți termenele recomandate de producător pentru efectuarea reviziilor anuale și să folosești produse și piese originale.
Verifică pereiodic starea anvelopelor
Este recomandat să verifici periodic starea cauciucurilor, mai ales dacă pornești la drum lung. În afară de presiunea pe care trebuie să o aibă anvelopele, mașina ta are nevoie și de echilibrarea roților, în special după schimbarea „gumelor” de vară cu cele de iarnă și invers. De asemenea, este necesară refacerea unghiului de fugă când pneurile se uzează rapid și neuniform.
Protejează ambreiajul mașinii tale
Durata de viață a ambreiajului este influențată în mod direct de stilul de condus. Unii șoferi își sprijină în mod eronat piciorul stâng pe pedala de ambreiaj fără să o apese ca la schimbarea treptelor. Alții staționează la semafor cu treapta întâia de viteză cuplată și pun, astfel, presiune pe pedala de ambreiaj. Aceste greșeli vor duce la o uzură prematură a ambreiajului și a unor componente ale sistemului de transmisie.
Folosește cantitatea de ulei de motor recomandată
Un nivel scăzut de ulei de motor poate deteriora agregatul, dar la fel de bine poate determina supraîncărcarea acestuia. Dacă nivelul de ulei este scăzut va trebui să-l completezi conform recomandărilor producătorului. Pentru asta vei folosi joja metalică, cea care indică nivelul potrivit de ulei.
Nu ignora martorii de bord
Martorii de bord au un rol esențial, și anume acela de a-ți transmite diferite situații, precum o defecțiune ori o posibilă situație periculoasă sau certifică activarea unei anumite funcții. Semnalele luminoase de avertizare au un cod de culori: verde sau albastru (o funcție este activă), galben (o componentă esențială necesită verificare) și roșu (semnalează o problemă tehnică gravă). Dacă nu vei ignora martorii, mașina ta nu va avea de suferit.
Nu circula mult timp „pe roșu”
Când se aprinde martorul de combustibil în bord mai poți parcurge în jur de 50-70 km. Cu toate acestea nu este indicat să circuli cu puțin carburant în rezervor deoarece pompa de carburant va fi afectată. Pot, de asemenea, apărea probleme la nivelul circuitului deoarece sedimentele de pe fundul rezervorului pot ajunge în sistemul de alimentare.
Verifică nivelul lichidului de răcire
În cazul în care nu înlocuiești sau nu completezi lichidul de răcire (antigel) motorul se va supraîncălzi. În cazul în care locuiești într-o regiune cu temperaturi scăzute, apa din motor ar putea chiar îngheța. Efectele pot provoca o undă în motor și, înainte să-ți dai seama ce se întâmplă, radiatorul se va deteriora.
Folosește frâna de mână când parchezi în pantă/rampă
Când ești nevoit să staționezi sau să parchezi în pantă/rampă este de preferat să lași mașina în viteză, dar cu condiția să acționezi frâna de mână în prealabil. Dacă vei lăsa tot greul pe transmisie aceasta se va deteriora în timp, iar operațiunea de reparare este foarte costisitoare.
Folosește frâna de motor în pantă
Atunci când circuli pe un sector de drum în pantă nu este recomandat să ții pedala de frână apăsată pe tot parcursul coborârii. Dacă vei face asta plăcuțele de frână se vor supraîncălzi, ceea ce va duce la uzura lor prematură. Cel mai mare pericol este să rămâi fără frâne pe un astfel de drum, iar acesta este ultimul lucru pe care ți-l dorești. De aceea este recoamandat să folosești frana de motor.
Agață de cheia mașinii cel mult un breloc
Sunt destui șoferi care au obiceiul să agațe de cheia mașinii alte chei ori brelocuri. Dacă vei face asta, din cauza greutății, este foarte posibil ca atunci când cheia se află în contact, întrerupătorul circuitului electric al mașinii să se defecteze.De aceea, îți recomandăm să ții cheia mașinii separat de celelalte chei.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro