Persoanele care vor sa trimita bani prin posta au la dispozitie trei posibilitati: Prin mandat postal, care ajunge la fel de repede ca orice scrisoare. Tariful perceput se compune dintr-un tarif unic de inregistrare de 1.000 lei si un alt tarif care variaza in functie de suma trimisa. Astfel:
– pana la 220.000 lei se aplica 5% pentru fiecare 100 lei sau fractiuni de 100 de lei
– intre 220.000 -1.000.000 lei se aplica 1% la fiecare 1.000 lei sau fractiune ce depaseste 220.000 lei
– peste 1.000.000 lei – 0,8% la fiecare 1.000 lei sau fractiune
Prin mandat on-line. Este un serviciu rapid de transfer al unor sume nelimitate in lei, tranzactiile executandu-se intr-un interval de maxim o ora de la depunerea sumei. Pentru a intra in posesia unui transfer on-line, beneficiarul se poate prezenta pentru incasarea lui la orice oficiu postal informatizat de pe teritoriul Romaniei, desemnat pentru aceasta activitate, indiferent de locul in care isi are domiciliul. Este nevoie de o intelegere prealabila intre expeditor si destinatar, iar destinatarul trebuie sa indeplineasca urmatoarele cerinte: sa se prezinte la ghiseul oficiului postal pentru incasarea banilor, sa cunoasca localitatea din care urmeaza sa primeasca mandatul on-line, sa cunoasca suma pe care urmeaza sa o primeasca si sa prezinte un act de identitate valabil. Serviciul de mandate on-line este dezavantajos pentru cei care trimit sume mici. De exemplu, pentru o suma trimisa de 100.000 lei, taxa este de 90.000 lei, pentru 500.000 lei, taxa este de 98.800 lei, iar pentru 1.000.000 lei – 103.000.
Prin e-mandat, noul serviciu care inlocuieste telegraful si care este disponibil din 4 noiembrie. Lansarea serviciului e-mandat are loc la scurt timp dupa incetarea prestarii de servicii financiare prin mandatele telegrafice. e-mandat va fi disponibil in toata reteaua de oficii postale care presteaza serviciul E-post.