Din cauza unor probleme tehnice se poate intampla ca atunci cand vreti sa scoateti bani de la un bancomat cardul sa se blocheze. In aceasta situatie trebuie sa anuntati imediat Serviciul Carduri al bancii respective, pentru blocarea contului. Acelasi lucru trebuie sa-l faceti si daca va pierdeti cardul.
Este foarte important ca atunci cand constatati blocarea cardului in bancomat sa nu plecati imediat de langa aparat. Se poate intampla ca bancomatul sa elibereze cardul cu o mica intarziere, iar persoana care vine dupa dumneavoastra sa il ridice. Primul lucru pe care trebuie sa il faceti este sa sunati la Serviciul Carduri al bancii pentru a anunta aceasta problema si pentru a cere blocarea contului de card. Tot de aici veti afla si urmatorii pasi pe care trebuie sa ii faceti pentru a reintra in posesia cardului. In cazul in care bancomatul este amplasat chiar intr-o unitate bancara puteti anunta aici incidentul.
Ulterior trebuie sa va adresati unitatii emitente
Pentru recuperarea cardului trebuie sa va adresati unitatii care l-a eliberat. Toate cardurile blocate in bancomate ajung la Directia de Carduri din centrala bancii, iar apoi sunt redirectionate catre unitatile care le-au emis.
In cazul pierderii cardului procedura pe care trebuie s-o urmati pentru blocarea contului este aceeasi. Pe langa acest demers trebuie sa faceti si o cerere catre unitatea care l-a emis, pentru eliberarea unuia nou, cu un alt PIN, contul ramanand acelasi. Noul card se va elibera in decursul a cateva zile lucratoare.
Unde sunati in caz de urgenta
Bancile au un numar de telefon unic unde puteti suna daca aveti probleme cu cardul, indiferent de orasul in care locuiti.
-Banca Romana de Dezvoltare – tel. 021/320.95.16.
-Raiffeissen Bank -021/323.95.42
-Banc Post -021/408.50.50 (carduri de debit), 021/308.45.56 (carduri de credit VISA) si 021/308.45.55 (carduri American Express)
-Alfabank – 021/322.02.75.