Vreti sa scoateti bani de la bancomat pentru a face diverse plati. Dar din pacate cardul ramane blocat in bancomat. Nu intrati in panica! Anuntati in cel mai scurt timp banca de la care ati primit cardul, pentru rezolvarea problemei. In majoritatea cazurilor, cardurile raman blocate in bancomate din doua cauze: fie titularul de card are probleme financiare cu banca emitenta, iar aceasta blocheaza cardul automat, fie bancomatul este defect.
Iata cateva sfaturi pentru a iesi cu bine din aceasta problema:
Sunati cat mai repede la banca
Inainte de a va elibera cardul, banca v-a inmanat un formular pe care l-ati completat. Acest formular contine un numar de telefon unde trebuie sa sunati in caz de urgenta cand vi se blocheaza cardul in bancomat sau in cazul in care il pierdeti.
Nu trebuie sa plecati de langa bancomat, ci sa sunati cat mai urgent la numarul de telefon al bancii care a emis cardul. Este bine ca intotdeauna sa aveti la dumneavoastra numarul de telefon al bancii ca sa fiti pregatit in cazul in care pierdeti cardul sau vi se blocheaza in bancomat.
Chiar daca este zi nelucratoare, linia de asistenta a bancii este non-stop, asa ca veti fi indrumat si veti afla ce aveti de facut. Tarifele bancii pentru astfel de convorbiri sunt fara suprataxa.
In situatia blocarii cardului, banca blocheaza cardul astfel incat nimeni nu poate sa umble in contul dumneavoastra si sa retraga bani, chiar daca cardul a ramas blocat in bancomat.
Cardul il veti primi in timp de 7 zile lucratoare de la data cand ati facut sesizarea sau pe loc, daca bancomatul se afla intr-o sucursala a bancii.
In cele mai multe cazuri, cardul se blocheaza ca urmare a trei incercari nereusite de a retrage bani, pentru ca am introdus gresit codul PIN. De aceea ar fi de preferat sa va alegeti PIN-ul astfel incat sa nu fie greu de memorat, chiar sa contina cifre care pot avea o semnificatie pentru dumneavoastra. In acest caz va fi usor sa vi-l reamintiti.
Codul PIN doar dumneavoastra trebuie sa il stiti si sa nu il incredintati sau dezvaluiti unor prieteni sau cunoscuti pentru a retrage bani pentru dumneavoastra.
Codul PIN nu trebuie dezvaluit nici daca acest lucru este solicitat de un angajat al bancii, de cel care se ocupa de intretinerea bancomatului sau de politisti.
Iata cateva numere de telefon pe care le puteti apela daca vi se blocheaza cardul: BCR – (021)/311.10.01, (021)/311.02.16; Alpha Bank – (021)/319.93.50; UniCredit – (021)/ 222.33.36/(37); Finansbank – 0726.222.333; CEC – 0800.800.848.