• Şoferii profesionişti spun că nu are rost să mergem la drum întins în viteza a 4-a, la 3.000 de rotaţii pe minut (rpm), când putem merge la 2.000 rpm în viteza a 5-a. Cu cât turăm motorul mai mult, cu atât consumul e mai mare. Ideal e să menţinem o turaţie constantă în mers.
• Dacă roţile maşinii sunt umflate la presiunea potrivită, economia de benzină va fi mai mare. În acelaşi timp, şi anvelopele vor avea o viaţă mai lungă. Studiile au arătat că atunci când pneurile au o presiune sub cea normală, se măreşte consumul de benzină.
• În oraş, mulţi conducători auto frânează violent la semafor. Fie că îl văd târziu, fie că, mai rău, chit că este roşu vizibil de la o distanţă mare, continuă să accelereze până aproape de semafor şi frânează scurt, din teribilism. Greşit! Chiar dacă e aglomeraţie, putem vedea uşor, cu 50-100 de metri înainte de semafor, dacă este culoarea roşie. Pentru a consuma benzină mai puţină, scoatem maşina din viteză din timp şi frânăm uşor până la oprire.
• În lunile de vară, când vremea devine caniculară, cel mai bine e să parcăm la umbră şi să folosim parasolare. Astfel nu va trebui să întrebuinţăm aerul condiţionat la pornire – lucru care înseamnă economie la benzină.
Vezi şi: Foto | Ce săritoare e Jennifer Garner! Actriţa le-a dat vecinilor benzină