Prin agenţia de turism
Avantaje: discuţi cu un angajat care se va ocupa direct de tot procesul rezervării şi care are obligaţia să îţi ofere mai întâi informaţii complete într- un mod vizibil, lizibil şi uşor de înţeles:
– identitatea agenţiei: denumirea, adresa poştală, număr de telefon, fax, adresă de e-mail
– principalele caracteristici ale serviciului: număr de stele, tipul camerei, alte facilităţi (acces la internet etc.)
– identitatea hotelului şi adresa poştală a acestuia
– preţul rezervării cu toate taxele incluse
– modalităţile de plată şi de asigurare a accesului la serviciu
– durata rezervării
– despăgubirile aplicabile şi procedura de acordare a acestora în cazul nerespectării nivelurilor de calitate convenite
– opţiunea ta de a include sau nu datele tale cu caracter personal în baza de date a agenţiei.
Solicită ca toate aceste informaţii să îţi fie oferite în scris sau printr-un email.
Online
Avantaje: rapiditatea procesului de rezervare, sistemele de notare a hotelurilor în funcţie de satisfacţia clienţilor, oferta extrem de mare de hoteluri etc.
– Platformele online trebuie să-ţi ofere aceleaşi informaţii, ca şi agenţia de turism, înainte ca tu să rezervi camera, plus datele complete despre identitatea operatorului platformei online. Aceste informaţii trebuie oferite pe website-ul care găzduieşte platforma de rezervări online şi-ţi pot fi transmise şi prin email. Odată finalizată rezervarea, trebuie să primeşti prin email, de la operatorul online, confirmarea comenzii.
Direct la hotel
Avantaje: tarifele oferite de un hotel la rezervarea directă pe site-ul său sau prin telefon pot fi mai convenabile decât în cazul rezervării prin intermediar.
– Informaţiile pe care trebuie să le primeşti sunt cele menţionate şi în cazul agenţiilor de turism. În plus, dacă vrei să faci rezervarea prin telefon, este bine să soliciţi mai întâi confirmarea ofertei prin e-mail. După ce consulţi cu atenţie oferta poţi decide dacă faci rezervarea sau nu.
– Pentru orice nelămuriri, sună la recepţia hotelului şi cere detalii.
Vrei să anulezi?
Indiferent de modalitatea în care faci rezervarea, politica de anulare (rezervarea se poate anula sau nu, care este cuantumul penalităţilor) depinde întotdeauna de hotel. De regulă, în cazuri de forţă majoră (calamităţi naturale, conflicte armate etc.) ar trebui să poţi anula o rezervare fără probleme şi să-ţi primeşti toţi banii înapoi. Dacă vrei să anulezi o rezervare, fă o cerere în acest sens către intermediar (agenţia de turism sau platforma online) şi către hotel. Oferă toate informaţiile necesare: identitatea ta, numărul rezervării, data rezervării. Ataşează confirmarea rezervării primite de la intermediar sau hotel. Foloseşte un limbaj simplu, politicos, explică în mod clar problema, fără a te pierde în detalii.