Din datele anchetatorilor se poate contura un film al accidentului produs luni 18 decembrie.
Ora 18:10 – autoturismul condus de ofiţerul SRI intră în localitatea Tâncăbeşti şi se îndreaptă spre Bucureşti. Este întuneric, şoseaua este udă, iar iluminatul stradal nu oferă o vizibilitate foarte bună. Nimeni nu poate spune cu exactitate ce viteză avea autoturismul de teren, de culoare argintie, condus de ofiţerul Serviciului Român de Informaţii.
Ora 18:13 este, cu aproximaţie, ora la care maşina condusă de ofițerul SRI ajunge în dreptul intersecţiei cu drumul care duce spre localitatea Periş, spun poliţiştii. Tot acolo se află şi o trecere de pietoni. Este marcată corespunzător, iar înainte de aceasta, pe asfalt, sunt montate două seturi de benzi de avertizare. Dar, ofiţerul SRI, cel mai probabil, nu a redus viteza. S-a apropiat de trecere şi, într-o clipă, s-a produs impactul. A lovit o femeie de 35 de ani care, spun martorii, traversa strada pe la trecerea de pietoni.
Ora 18:15 – este efectuat apelul la 112 şi este anunţat accidentul. Nu se poate oferi niciun detaliu. Singura informaţie este că o persoană a fost lovită de o maşină la intersecţia de la Tâncăbeşti cu drumul spre Periş.
Ora 18:20 – la faţa locului ajunge poliţistul secţiei locale din Tâncăbeşti, aflat cel mai aproape de zona unde a avut loc accidentul.
Ora 18:25 – ajunge şi ambulanţa SMURD, iar echipajul începe de urgenţă manevrele de resuscitare. Constată, însă, că leziunile suferite de femeie sunt foarte grave. Şansele de supravieţuire sunt minime.
Ora 18:30 Încep să ajungă şi alte ochipaje de la Poliţia Rutieră şi specialiştii din cadrul laboratorului criminalistic, care delimitează zona unde s-a produs accidentul, deviază traficul şi demarează cercetările la faţa locului.
Ora 18:40 – medicii nu mai pot face nimic. Este declarat decesul femeii. Ancheta capătă un nou curs. Nu mai este vorba de vătămare corporală, ci de omor din culpă.
Ora 18:45 – poliţiştii rutieri analizează documentele şoferului care a produs accidentul și află că este ofiţer superior în cadrul Serviciului Român de Informaţii. Între timp, un alt agent efectuează testul de alcoolemie. Stupoare! Concentraţia de alcool în aerul expirat este de 0,43 g/l.
Ora 19:00 – ofiţerul SRI este condus la sediul Poliției Județene Ilfov, pentru audieri. De acolo este dus la Institutul de Medicină Legală, unde i se iau mai multe probe de sânge, pentru a se stabili cu exactitate cât alcool a consumat ofițerul SRI înainte de a se urca la volan. După recoltarea probelor, este condus din nou la sediul Poliţiei Ilfov. Nu este reţinut, fiind angajat al SRI, este cadru militar, deci are statut diferit.
Ora 22:00 – poliţiştii încheie prima etapă a anchetei. Ofiţerul SRI este liber, dar pe numele său a fost deschis dosar penal, pentru omor din culpă și pentru conducerea unui autovehicul sub influenţa băuturilor alcoolice. De acum, procurorii militari sunt cei care au preluat ancheta şi se ocupă de cercetări. Aceştia trebuie să stabilească dacă femeia se afla pe trecere, aşa cum susţin martorii accidentului, sau nu.
La aproape 20 de ore de la accident, ofițerul și-a dat demisia din funcția de șef al SRI Prahova. El le-a spus anchetatorilor că nu a văzut-o pe femeia care traversa strada.
Ancheta a fost preluată, marți, de procurorii de la Parchetul Militar al Curții Militare de Apel, de la Parchetul Militar de pe lângă Tribunalul Militar Bucureşti. Anchetatorii susțin că femeia lovită cu mașina de ofițerul SRI a fost proiectată în afara drumului, la aproximativ 50 de metri distanță de trecerea de pietoni, pe partea dreaptă a sensului de mers spre Bucureşti.
Femeia lovită de mașina ofițerului SRI a murit înainte să realizeze ce se întâmplă. Surse medicale vorbesc despre leziuni extrem de grave, incompatibile cu viața, precum fracturi cerebrale deschise cu dilacerare de materie cenușie și fracturi cervicale.
Tâncăbeşti pare să fie drum blestemat, în condiţiile în care, aproape în acelaşi loc, în anul 2008, două vieţi au fost zdrobite de pasarela pietonală care a fost doborâtă de un tir peste maşina lor. Tot în 2008, în aceeaşi intersecţie, o persoană a murit şi alte cinci au fost rănite într-un accident în lanţ, produs din cauza unui şofer vitezoman.
Anul acesta, 10 evenimente rutiere s-au produs în Tâncăbeşti, soldate cu rănirea uşoară a 8 persoane, rănirea gravă a unui om şi decesul de luni 18 decembrie. Accidentul de luni s-ar fi pierdut, probabil, printre statisticile miilor de evenimente rutiere similare care se produc anual în România, dacă nu ar fi fost vorba de un ofiţer SRI. Dar, astfel, este scoasă în evidenţă o problemă deosebit de gravă – lipsa pasarelelor pietonale. Pe DN 1, unde limita de viteză este de 70 km/h, aceste pasaje supraterane sau subterane pot face diferenţa între viaţă şi moarte.
„Eu mereu trec cu frică pe aici. Prefer să stau până când nu mai văd nicio maşină şi abia apoi să traversez. Săptămâna trecută era să mă lovească şi pe mine o maşină. Cel de pe banda unu mi-a dat prioritate, cel de pe banda doi mi-a dat prioritate şi ultimul, când am ajuns pe banda trei, nu m-a văzut şi era să mă ia cu totul. Înainte era pasarela aici şi traversam liniştit”, spune un bătrân care zilnic traversează pe la trecerea de pietoni unde a fost lovită femeia de 35 de ani.
„Este foarte periculoasă această trecere. Şoferii vin cu viteză, noaptea nici nu se vede prea bine şi nu au timp să oprească. Nu înţeleg de ce nu face nimeni nimic, de ce nu este refăcută odată pasarela asta. În fiecare zi traversează pe aici copii care vin sau se duc la şcoală”, explică o femeie care locuieşte în apropiere de această intersecţie.
La 20 de metri de trecerea de pietoni este o pasarelă pietonală desfiinţată și nerefăcută nici după aproape 10 ani de la producerea nenorocirii din 2008, când un şofer de camion care circula cu bena ridicată a izbit-o şi a proiectat-o peste alte două autoturisme. O tânără de 24 de ani şi un bărbat de 27 de ani au murit atunci striviţi în propria maşina, iar o a treia persoană a fost salvată de un muncitor, numit atunci eroul de la Tâncăbeşti, care a scos-o pe aceasta de sub fiarele contorsionate cu ajutorul motostivuitorului cu care lucra.
Dacă această pasarelă ar fi fost refăcută de autorităţi, probabil că cel puţin o viaţă, cea a femeii de 35 de ani, mamă a unui copil de un an, ar fi fost salvată.
Citește și:
EXCLUSIV/Șeful DIICOT: România a exportat criminalitate organizată în Vest. Aceasta se va întoarce la un moment dat
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro