Statele Unite ale Americii sunt în pragul unui război civil, avertizează jurnaliștii americani, după ce peste 30 de orașe au fost cuprinse de proteste violente.
Totul a plecat de la faptul că George Floyd, un bărbat de culoare, a murit, pe 24 mai, după ce un poliţist a stat peste 9 minute cu piciorul pe gâtul acestuia, deşi bărbatul îl ruga să se oprească fiindcă nu mai poate să respire.
Manifestațiile au început sub sloganul “Black Lives Matter” (Viața oamenilor de culoare contează), dorind să atragă atenția asupra discriminării rasiale care încă persistă în societatea americană.
În timp ce tensiunile au escaladat în toată țara după moartea lui Floyd, protestatarii au primit sprijin dintr-un colț neașteptat: companiile americane.
”Viața oamenilor de culoare contează”
Netflix, liderul global al serviciilor de divertisment prin vizionare online, a dat startul, pe 30 mai, printr-un mesaj postat pe Twitter: ”Dacă taci, ești complice! Viața oamenilor de culoare contează”.
https://twitter.com/netflix/status/1266829242353893376?ref_src=twsrc%5Etfw
”Dacă nu vorbim de aceste probleme, ele n-o să dispară”
Mark Mason, CEO Citigroup, companie de servicii financiare cu sediul în New York, a scris o postare publică pe site-ul companiei, care repetă rugămințile obsesive ale lui Floyd către ofițerul David Chavin, cel care l-a ucis, ținându-i genunchiul pe gât: ”Nu pot respira”.
Aceste probleme sistemice nu vor dispărea dacă nu vom continuă să vorbim despre ele, ori de câte ori asistăm la ură, rasism sau nedreptate.
Mark Mason, CitiGroup:
https://twitter.com/pradvig/status/1266618754487717888?ref_src=twsrc%5Etfw
Twitter și-a schimbat imaginea de profil pe platformă: un fundal negru. A adăugat mesajul #BlackLivesMatter” la descrierea sa.
”Fără voi nu am exista”
Compania americană de îmbrăcăminte și încălțăminte Reebok a transmis un mesaj către ”comunitatea de culoare” din Statele Unite: ”Fără voi firma noastră nu ar exista”.
https://twitter.com/Reebok/status/1266792697941164032?ref_src=twsrc%5Etfw
Brandul Nike a difuzat un videoclip doar cu text în conturile sale de socializare cu mesaje care încurajează oamenii să ”pentru o dată, nu o face”, o piesă pe sloganul iconic al mărcii, recunoscut în întreaga lume.
https://twitter.com/Nike/status/1266502116463370241?ref_src=twsrc%5Etfw
”Nu vă prefaceți că nu există nici o problemă în America. Nu întoarceți spatele rasismului. Nu acceptați că viețile nevinovate sunt luate de la noi. Nu credeți că nu puteți face parte din schimbare. Haideți să facem parte din schimbare”, a transmis Nike.
Brandurile Warner Bros Media, inclusiv HBO, TBS HBO Max, și-au schimbat numele de Twitter în #BlackLivesMatter și l-au citat pe James Baldwin (1924-1987), fost scriitor, poet și activist afroamerican .
În Harlem, negrii, băieţi şi fete, cresc până la maturitate oropsiţi, încercând cu disperare să-şi găsească un loc al lor; minunea este nu că atâţia s-au ruinat, ci că atâţia au reuşit să supravieţuiască.
James Baldwin:
Hashtagul #BlackLivesMatter a fost preluat și de TikTok, aplicație și rețea de socializare deținută de ByteDance.
YouTube a promis că va cheltui un milion de dolari pentru inițiativele de justiție socială, dar s-a confruntat cu critici pentru că eforturile sale de moderare împotriva conținutului rasist au fost istoric slabe.
”Formă de marketing, loialitate, conexiune cu clienții”
A vorbi despre problemele sociale este adesea o decizie calculată, o formă de marketing. Prin alinierea valorilor corporatiste la ceea ce le pasă clienților, companiile speră să-și construiască un sentiment de loialitate și un sentiment mai profund de conexiune cu aceștia.
Americus Reed, profesor de marketing la Școala Wharton de la Universitatea din Pennsylvania: