Răspuns: Respectivul contor nu e în folosinţa comună a proprietarilor. El aparţine RADET şi se află în custodia asociaţiei. În aceste condiţii, comitetul poate decide ca suma în cauză să fie repartizată numai proprietarilor care utilizează instalaţiile comune de apă caldă.
“Mi-am montat centrală de apartament în 2003, iar atunci m- am debranşat de la RADETET. În 2005, blocul a strâns datorii către furnizor, pentru că administratorul nu a mai achitat facturile de căldură şi de apă caldă. A durat cam doi ani şi s-au strâns datorii de sute de milioane de lei. S-a ales un alt comitet, care a hotărât să cerem la RADET reeşalonarea datoriilor. Mi-au impus să plătesc şi eu restanţele, chiar dacă în acea perioadă nu am mai folosit serviciile RADETET, şi m-au somat că mă dau în judecată dacă nu achit banii în termen de 15 zile. Ce e de făcut?”. Stela Areta, Bucureşti
Răspuns: Dacă în perioada furtului, dv. aţi consumat apă caldă şi căldură de la RADET, atunci aveţi obligaţii de plată. Practic, hoţul nu a furat de la RADET, ci de la proprietari, pentru că banii nu au ajuns unde trebuiau să ajungă şi, ca atare, până la recuperarea pagubelor mai trebuie să plătiţi încă o dată. Însă complicitate există şi din partea angajaţilor RADET, responsabilii din zonă, care aveau obligaţia, conform contractului de furnizare, să sisteze apa caldă după două luni de neplată. În aceste condiţii, nu se mai ajungea într-o astfel de situaţie. Dacă datoria este acumulată după ce dv. nu aţi mai consumat de la RADET, atunci nu aveţi obligaţii.