Reprezentantii ANPC au intocmit o lista cu obligatiile pe care le au agentii economici din turism.
La hotel
- in spatiul de cazare trebuie sa fie apa rece si calda, lumina corespunzatoare, iar lifturile, desigur, sa functioneze;
-este obligatorie curatenia zilnica. In mod normal, turistul nu trebuie sa atraga atentia personalului de serviciu pentru aceasta activititate;
- de asemenea, este obligatorie dezinfectarea zilnica, sau de cate ori este necesar, a grupurilor sanitare;
- schimbarea lenjeriei si a prosoapelor se face obligatoriu inainte de preluarea camerei. In cazul sejururilor lungi, aceste operatiuni se desfasoara astfel: lenjeria se schimba la 2 zile in hotelurile de 5 si 4 stele, la fiecare 3 zile in hotelurile de 3 stele si la 4 zile sau de cate ori este nevoie in hotelurile de 2 stele si o stea; prosoapele se schimba la 2 zile in hotelurile de 3 stele si la 3 zile in cele de 2 stele si o stea;
- serviciile suplimentare, cu sau fara plata, sunt obligatorii in anumite hoteluri de inalta clasa. Astfel, intr-un hotel de 3 stele ar trebui ca turistul sa beneficieze de 15 servicii, de cel putin 10 servicii la 2 stele si macar de 5 servicii suplimentare la o stea. Iata o lista posibila a serviciilor cu plata: spalatorie, curatatorie, frizerie, coafura, cosmetica, manichiura; inchirieri (aparate radio/tv, frigidere, paturi suplimentare); rezervari de bilete la spectacole, teatre, concerte; rezervari de locuri la hoteluri, restaurante, procurarea biletelor de tren sau avion, schimb valutar. Serviciile gratuite cuprind: informatii privind mijloacele de transport, spectacolele; starea vremii; trezirea clientului la ora solicitata; obtinerea legaturilor telefonice, transmiterea de mesaje; asigurarea de ziare si reviste la receptie; incarcarea, descarcarea, transportul si pastrarea bagajelor; pastrarea obiectelor de valoare; pastrarea obiectelor uitate si anuntarea clientilor; oferte de materiale continand informatii turistice;
- unitatile de cazare sunt obligate sa afiseze la loc vizibil numarul de telefon TELCONS (telefonul consumatorului - 0800 080 999), precum si adresa si numerele de telefon ale oficiilor judetene pentru protectia consumatorilor.
La pensiuni
- pensiunile cu 5 - 10 camere trebuie sa dispuna de autorizatiile sanitara de functionare, aviz PSI si autorizatie de mediu;
- dotarile din camere si din grupurile sanitare destinate turistilor sa fie exclusiv la dispozitia acestora;
- accesul in camerele de dormit si in grupurile sanitare sa se faca direct, fara a se trece prin alte camere folosite pentru dormit;
- spatiile pentru prepararea si servirea mesei sa fie corespunzatoare. Bucataria trebuie sa fie dotata cu echipamente de preparare si cu frigidere.