Reprezentantii ANPC au intocmit o lista cu obligatiile pe care le au agentii economici din turism.
La hotel
– in spatiul de cazare trebuie sa fie apa rece si calda, lumina corespunzatoare, iar lifturile, desigur, sa functioneze;
-este obligatorie curatenia zilnica. In mod normal, turistul nu trebuie sa atraga atentia personalului de serviciu pentru aceasta activititate;
– de asemenea, este obligatorie dezinfectarea zilnica, sau de cate ori este necesar, a grupurilor sanitare;
– schimbarea lenjeriei si a prosoapelor se face obligatoriu inainte de preluarea camerei. In cazul sejururilor lungi, aceste operatiuni se desfasoara astfel: lenjeria se schimba la 2 zile in hotelurile de 5 si 4 stele, la fiecare 3 zile in hotelurile de 3 stele si la 4 zile sau de cate ori este nevoie in hotelurile de 2 stele si o stea; prosoapele se schimba la 2 zile in hotelurile de 3 stele si la 3 zile in cele de 2 stele si o stea;
– serviciile suplimentare, cu sau fara plata, sunt obligatorii in anumite hoteluri de inalta clasa. Astfel, intr-un hotel de 3 stele ar trebui ca turistul sa beneficieze de 15 servicii, de cel putin 10 servicii la 2 stele si macar de 5 servicii suplimentare la o stea. Iata o lista posibila a serviciilor cu plata: spalatorie, curatatorie, frizerie, coafura, cosmetica, manichiura; inchirieri (aparate radio/tv, frigidere, paturi suplimentare); rezervari de bilete la spectacole, teatre, concerte; rezervari de locuri la hoteluri, restaurante, procurarea biletelor de tren sau avion, schimb valutar. Serviciile gratuite cuprind: informatii privind mijloacele de transport, spectacolele; starea vremii; trezirea clientului la ora solicitata; obtinerea legaturilor telefonice, transmiterea de mesaje; asigurarea de ziare si reviste la receptie; incarcarea, descarcarea, transportul si pastrarea bagajelor; pastrarea obiectelor de valoare; pastrarea obiectelor uitate si anuntarea clientilor; oferte de materiale continand informatii turistice;
– unitatile de cazare sunt obligate sa afiseze la loc vizibil numarul de telefon TELCONS (telefonul consumatorului – 0800 080 999), precum si adresa si numerele de telefon ale oficiilor judetene pentru protectia consumatorilor.
La pensiuni
– pensiunile cu 5 – 10 camere trebuie sa dispuna de autorizatiile sanitara de functionare, aviz PSI si autorizatie de mediu;
– dotarile din camere si din grupurile sanitare destinate turistilor sa fie exclusiv la dispozitia acestora;
– accesul in camerele de dormit si in grupurile sanitare sa se faca direct, fara a se trece prin alte camere folosite pentru dormit;
– spatiile pentru prepararea si servirea mesei sa fie corespunzatoare. Bucataria trebuie sa fie dotata cu echipamente de preparare si cu frigidere.
Mai multi politisti si jandarmi in zonele turistice
In aceasta vara, peste 1.000 de politisti si jandarmi se vor afla in statiunile de pe Litoral. Acestora li se vor adauga inca 200 de studenti ai Academiei de Politie “Alexandru Ioan Cuza” si 300 de elevi ai scolilor de agenti de politie si de
subofiteri jandarmi. Acestia vor verifica pensiunile, vor supraveghea locurile in care vor fi organizate spectacole si vor intari controalele pe plaja.
Urmărește-ne pe Google News