Traf este un designer web care a făcut 100.000 de dolari în doar șase zile din vânzarea unor pictograme pentru iPhone. Acesta spune că a muncit doar două ore.
Odată cu lansarea noii versiuni a sistemului de operare, entuziaștii iOS au prezentat pe rețelele sociale ce modificări și-au făcut. Facilitatea de care se bucurau este prezentă pe Android de ani buni.
Setul său, la vânzare cu 28 de dolari
Traf a observat rapid interesul legat de facilitatea privind personalizarea pictogramelor. Așa că a acționat rapid: a decis să pună în vânzare pe propriul site setul creat de el. Preț: 28 de dolari. Promovare: un mesaj pe Twitter.
Spre norocul său, acestea au fost populare și s-au bucurat de sute de retweet-uri, postarea sa având peste o sută de mii de vizualizări într-o zi și 23.000 de aprecieri.
https://twitter.com/traf/status/1308087818795745280?ref_src=twsrc%5Etfw
În ziua următoare, vizualizările treceau de un milion. Setul său apăruse deja pe Cult of Mac, iMore sau AllThingsTech.
Promovarea de la om la om
Alte două zile mai târziu, setul său de iconițe pentru iPhone apărea într-un videoclip al lui Marques Brownlee, cunoscut sub numele de MKBHD pe YouTube.
Acesta este unul dintre cei mai cunoscuți bloggări de tehnologie din lume, canalul său având peste 13 milioane de abonați virtuali.
Marques folosise iconițele desenate de Trag pentru propria configurație de ecran și a lăsat un link către site-ul lui Traf în cazul în care mai era și altcineva interesat.
Cu alte cuvinte, Marques a introdus setul lui Traf unui număr de milioane de privitori. Pentru Traf, aceasta a fost mențiunea vieții sale. „Următorul lucru pe care îl știu a fost că făceam 28 de dolari la fiecare 28 de secunde‟, spune acesta.
În final, la șase zile după tweet-ul inițial, designerul de iconițe acumulase peste 100.000 de dolari.
Morala: „Conținutul potrivit, postat la momentul potrivit, poate crea rezultate inimaginabile‟, spune Traf.
Peste 300.000 de dolari în mai puțin de o lună
Acesta încă mai culege roadele muncii sale: Traf era aproape de a trece de pragul de 300.000 de dolari în data de 18 noiembrie, potrivit sursei citate.
Pe site-ul său, Traf a scris că în anul 2013 a făcut primii 17 dolari din vânzarea de pictograme pentru iPhone.
La acel moment, Apple nu permitea personalizarea, astfel că cei care doreau să își instaleze așa ceva trebuiau să-și „deblocheze” telefonul.
Acest lucru presupunea să folosească o serie de vulnerabilități ale sistemului de operare astfel încât să instaleze Cydia, un magazin online paralel cu App Store.
* Acesta este un articol din seria Școala de bani, proiect editorial inițiat și susținut de BCR, cu un conținut jurnalistic independent, dedicat economiei moderne, educației financiare și temelor legate de importanța unei conversații echilibrate între actorii economici.