Iată care sunt câteva dintre cele mai eficiente soluții în acest sens:

Oferă feedback echilibrat

Angajații își doresc să știe care sunt task-urile la care se descurcă cel mai bine, dar și ce pot face pentru a-și îmbunătăți abilitățile profesionale. Astfel, oferirea feedback-ului este una din cele mai simple metode prin care îi poți ajuta pe angajați să se simtă apreciați pentru munca depusă. Însă, este important și tipul de feedback pe care îl oferi.

În primul rând, separă feedback-ul negativ de cel pozitiv și evită să discuți cu angajații despre eșecuri și rezultate pozitive în aceeași conversație. Nu vei face nimic altceva decât să îi derutezi și să nu înțeleagă mesajul. În al doilea rând, atunci când oferi feedback, încearcă să vii și cu soluții de îmbunătățire a abilităților, astfel încât acesta să aibă mai multă validitate.

Oferă flexibilitate

Flexibilitatea la locul de muncă poate îmbrăca mai multe aspecte. Poate fi vorba de faptul că le permiți angajaților să lucreze după propriul program, în prima sau a doua parte a zilei, în funcție de când consideră că performează cel mai bine. De asemenea, poate fi vorba și de echilibrul pe care îl oferi angajaților pentru a-și gestiona cât mai bine viața profesională și cea personală.

Flexibilitatea poate veni și sub forma beneficiilor pe care le oferi. De exemplu, un astfel de beneficiu poate fi oferirea de tichete de vacanta, astfel încât fiecare angajat să poată pleca în concediu și să se deconecteze de la grijile zilnice. Astfel, vei avea o echipă mai odihnită și mai motivată.

Arată-le cine le apreciază munca

În timp ce recunoașterea rezultatelor pozitive poate ajuta la motivarea angajaților, acest lucru își poate pierde din valoare dacă feedback-ul vine întotdeauna doar din partea managerului. Ține cont că ar trebui să le arăți că munca lor nu este apreciată doar de tine, ci și de colegi sau de clienți.

De exemplu, dacă primești un mail de la un client care îți povestește despre experiența plăcută pe care a avut-o cu un angajat, nu ezita să împărtășești și cu persoana respectivă această informație. Astfel, va înțelege mult mai bine impactul pe care îl are munca sa în companie.

Oferă posibilități de dezvoltare

Orice angajat își dorește să știe cum se poate dezvolta pe viitor, odată ce a început să lucreze în companie. Iar atunci când angajatorul este dispus să discute cu fiecare despre ce posibilități există mai departe sau, mai mult decât atât, le oferă diferite oportunități de dezvoltare, aceștia se vor simți apreciați.

Aceste oportunități pot fi cursuri de dezvoltare sau chiar diferite task-uri la locul de muncă, care îl vor ajuta pe angajat să își dezvolte abilitățile, astfel încât să poată avansa în carieră.

Nu în cele din urmă, încearcă să fii atent și să cauți în mod activ oportunități de a-ți recompensa fiecare angajat în parte. Nu ai vrea ca vreunul dintre ei să se simtă exclus. Însă, ține cont că feedback-ul pe care îl oferi trebuie să fie cât mai personalizat pentru a avea efectul dorit. Totodată, nu uita să oferi un echilibru între viața personală și cea profesională, să fii flexibil și să oferi posibilități de dezvoltare în carieră.

Sursă foto: Shutterstock

 
 

Urmărește-ne pe Google News