8 din 10 liceeni sunt convinși încă din clasa a IX-a că vor să urmeze studii universitare, dar mai bine de jumătate nu au idee spre ce domeniu, arată un studiu realizat de Facultatea de Comunicare și Relații Publice din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative București. Chiar și în clasa a XII-a, 25% dintre elevi nu au încă o viziune definitivă cu privire la facultatea pe care s-o aleagă.
Școala 9 a vorbit cu studenți români, în țară sau în străinătate, care consideră că au luat cea mai bună decizie.
Mălina Elena Grigoriță, anul II, Psihologie, Universitatea Alexandru Ioan Cuza (UAIC) Iași
„Decizia nu am luat-o singură, bineînțeles, ci alături de oamenii mei reper. Printre aceștia se numără părinții mei, profesoara de limba și literatura română și doamna dirigintă. Factorii pe care i-am luat în considerare atunci când am luat decizia au fost oportunitățile de viitor și hobby-urile mele.
Consider că este impetuos de important să alegem facultatea în funcție de ceea ce ne place să facem, deoarece jobul pe care îl alegem îl vom practica cea mai lungă perioadă din viața noastră”.
Tudor Ungureanu, anul I, Econometrics, University of Amsterdam
„Inițial, voiam să studiez în Marea Britanie, deoarece simțeam că acolo mă voi putea acomoda cel mai ușor, mai ales că eu nu sunt chiar un poliglot din fire. Dar după vreo 2 ani de făcut planuri, în vara ce precede clasa a XII-a, am înțeles că, din cauza Brexit-ului, îmi va fi aproape imposibil să plătesc taxele de studiu.
Deziluzionat, dar nu pregătit să renunț, am căutat alte variante și am găsit multe opinii pozitive despre Olanda. M-am folosit de clasamente, reddit și evenimentele pentru alegerea universității”.
Denisa Verștiuc, Anul II, Matematică, UAIC Iași
„M-am îndreptat spre Matematică în mod firesc, datorită investiției de efort și timp făcute în studiul domeniului. Deși în școală îmi plăceau mai multe materii, alegerea facultății nu a fost foarte dificilă pentru mine, având o înclinație mare către această știință exactă încă din gimnaziu.
Fiecare lecție îmi stârnea curiozitatea, punându-mi în joc gândirea logică, dar și imaginația. Mai târziu, profesoara din liceu mi-a insuflat pasiunea deosebită pentru matematică și am luat decizia de urmare a unei cariere didactice în domeniu”.
Citește sfaturile celorlalți studenți pe Școala 9.
Foto principală: Shutterstock
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro