Cinci zile pe saptamana, cel putin opt ore pe zi le petreceti la birou, muncind alaturi de colegi. Daca spatiul in care lucrati este personalizat, psihologul Liana Curca sustine ca veti munci cu mai multa placere.
Daca tot trebuie sa petreceti atata timp in birou, de ce sa nu il amenajati in asa fel incat sa va faca placere sa veniti la serviciu? Astfel, daca aveti un hobby, aduceti ceva din hobby-ul dumneavoastra la birou! Fotografiile cu persoanele sau animalutul drag, florile preferate. Aduceti-va pentru cafea o ceasca sau o cana vesela. Si, daca aveti posibilitatea sa va alegeti ustensilele de birou, luati unele haioase, in culori vesele. Este important ca, din cand in cand, sa va programati o pauza de “curatenie”: la un birou ordonat veti lucra mai eficient.
Zambiti dimineata chiar de la intrarea in cladire. Salutati-va colegii cu un glas voios; puteti face astfel si ziua altcuiva fericita.
Asigurati-va ca va folositi timpul cat mai bine. Este placut sa participati la discutii prietenesti cu colegii, in care sa va povestiti despre cum ati petrecut weekend-ul sau ce nazbatii a mai facut pustiul dumneavoastra, dar daca acestea se intind pe ore intregi, atunci e o problema. Pentru ca, astfel, veti pierde mai mult timp la birou pentru a va termina treburile. Mai bine amanati discutia pentru mai tarziu, cand, dupa program, puteti iesi la o cafea cu colegii. Veti reusi in acest fel sa va imprieteniti, dar si sa va destindeti dupa o zi obositoare de munca.
Psihologul va invata sa fiti un bun coleg
Trebuie sa va cunoasteti foarte bine sarcinile si sa le duceti la bun sfarsit. Nu lasati pe umerii colegilor indatoririle dumneavoastra. Incercati sa fiti de gasit atunci cand e nevoie de dumneavoastra. Nu va strecurati afara din birou, la o tigara sau la masa, exact in momentul in care colegii se dau peste cap sa rezolve o problema urgenta.
Ajutati-i atunci cand o sarcina grea le da batai de cap. Nu se stie niciodata cand veti avea si dumneavoastra nevoie de sprijinul lor.
Daca au necazuri, ascultati-i. Nu vorbiti insa niciodata cu alte persoane depre problemele pe care un coleg vi le-a spus.
Incercati sa aveti o relatie buna chiar si cu persoanele care par ostile. S-ar putea sa fie doar o aparenta.
Aparati-va intotdeauna punctele de vedere, dar ascultati-le si pe cele ale colegilor dumneavoastra, pentru ca, la un moment dat, puteti fi in locul lor.