Dublul campion naţional absolut de raliuri, Silviu Moraru, a explicat, în direct pe pagina de Facebook a Libertatea.ro, cum se conduce corect maşina, iarna, pe zăpadă.
„În primul rând automobilul trebuie pregătit pentru sezonul rece. Trebuie verificat antigelul, uleiul, freonul este important pentru a dezaburi geamurile maşinii, şi anvelopele de iarnă, desigur, care sunt esenţiale pentru a putea circula în siguranţă pe un drum acoperit cu zăpadă”, a precizat Silviu Moraru.
Iar când vine vorba de condus, dublul campion naţional de raliuri spune că e vital ca şoferul să nu facă nicio manevră bruscă.
„Trebuie să privim cât mai în faţă, să anticipăm ceea ce urmează să se întâmple. Pentru a nu rupe aderenţa, trebuie să nu apăsăm brusc frâna, ci treptat să frânăm, folosind şi frâna de motor. De asemenea, nu trebuie să tragem brus de volan, stânga sau dreapta, ci trebuie totul făcut lent şi cu foarte mare atenţie. Nu putem vorbi de o viteză anume de deplasare, dar având în vedere că sub zăpadă se pot găsi porţiuni cu gheaţă sau polei, în zona curbelor, de exemplu, ar fi indicat să reducem viteza chiar şi la 10 km/h”, a mai precizat Moraru.
Acesta a explicat că viteza de deplasare trebuie adaptată permanent la vizibilitate şi aderenţa carsabilului, ceea ce ţine de experienţa conducătorului auto şi de cunoştinţele dobândite în acest domeniu.
La Academia Titi Aur, unde Silviu Moraru este instructor, se fac şi astfel de cursuri, de conducere preventivă pe zăpadă şi suprafeţe alunecoase, în cadrul cărora participanţii pot învăţa cum se conduce corect maşina pe un drum acoperit cu omăt sau apă.
Psihologul Libertatea, despre demisia lui Tudose: “Când dai nas în nas cu ursul în pădure, nu e recomandat să îl înfrunți. În PSD, ursul e Dragnea”
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro