Cea mai bună soluție ca să ajungă de la București la Predeal e să circule noaptea. A explicat Theodor Stolojan, la Digi24.

„E un coșmar! De
aceea merg numai noaptea sau o iau pe Săcele. E un drum ocolit, e
mai lung, dar nu ai nebunia aia de stat în trafic. De regulă
noaptea circul, pentru că altfel e dezastru. Acum nu mai e vorba
numai de vineri sau sâmbătă sau duminică, acum în orice zi în
care te duci e o circulație foarte înghesuită acolo. S-a înmulțit
foarte mult numărul de mașini. Nu e vorba numai de mașini mici, e
vorba de faptul că o bună parte din importul și exportul țării
se face cu TIR-uuri, cu camioane foarte mari, pentru care noi nu
suntem pregătiți”, a explicat europarlamentarul.

Theodor Stolojan
crede că Sibiu-Pitești este „fără discuție ruta de care
România are nevoie pentru tot ce înseamnă exportul românesc.
Comarnic-Brașov, sigur, e și ea o prioritate, pentru traseul
acesta, și poate fi făcută. La noi se discută foarte mult că e
zonă de munți. Păi italienii au făcut autostrăzi prin munți. În
Tadjikistan dacă te duci treci prin N tuneluri, nu au autostrăzi,
dar au șosele, au străbătut munții.”

Fostul premier în
anii 1991-1992 a spus că în România prioritatea 0 este
construcția infrastructurii,, fie ea de transporturi, din sănătate
sau din educație.

Theodor Stolojan a
spus că îi pare rău că „s-a nimerit în România să avem un an
2020 cu atâtea complicații din punct de vedere politic”, pentru
că trebuia să fie un an pe care țara noastră „trebuia să se
concentreze pe o gândire strategică”.

Speranța pentru
dezvoltarea României o reprezintă fondurile europene, a spus
Stolojan.

„Sperăm ca
României să îi revină măcar același volum de fonduri europene
ca și în 2014-2020, având în vedere ieșirea Marii Britanii din
UE. În 2020 ar trebui ca guvernul să elaboreze un program pe
aceeași perioadă, 2021-2027, și să definitiveze – și poate
pentru asta era nevoie de un consens politic mai larg – programul
public de investiții pe 2021-2027, în care să se coreleze pe de o
parte prioritățile, pe de altă parte resursele – resursele din
bugetul țării, din fonduri europene, din credite externe și
eventual, dacă reușim să facem și noi, din parteneriate public
privat pentru proiecte de investiții”, a spus fostul premier.

Stolojan a explicat
de ce nu s-au construit autostrăzi în 30 de ani de la Revoluție.

„Deja e vizibil
acest obstacol pentru România!” El a adăugat că România n-a
avut resurse în anii 90 pentru dezvoltarea infrastructurii, de aceea
s-a luat decizia de a face câteva drumuri expres: „N-am avut
intuiția, nici sfaturile, să fi făcut desenul autostrăzilor, pe
care îl aveam să fie blocat restituirea terenurilor pe traseele de
autostradă. Acest lucru a creat complicații ulterior. Orice lucrare
necesită să treci în propritatea statului, apoi am pierdut
capacitatea de a construi obiective complexe, sigur în alte
condiții, de dictatură. Au plecat mulți constructori în afară,
mulți ingineri”

 
 

Urmărește-ne pe Google News