Un reportaj difuzat la televiziunea Deutsche Welle a scos la iveală cum reuşesc magazinele din Germania să aibă preţurile cele mai mici la alimente, în timp ce, în alte ţări, precum România, mâncarea are preţuri aberante.
Preţurile alimentelor depind de mai mulţi factori, printre care costurile de transport şi de depozitare sau salariile vânzătorilor. Retailerii germani au reuşit să reducă la minimum aceste cheltuieli, oferind mâncare ieftină, dar de calitate. Potrivit Deutsche Welle, costul materiilor prime şi de producţie reprezintă o parte infimă din preţul cu care alimentul ajunge pe rafturi. De exemplu, la pâine, preţul de producător reprezintă doar 4% din suma plătită de cumpărător în magazine.
Iată cum procedează magazinele nemţeşti
√ Cumpără cantităţi mari la care obţin discounturi uriaşe;
√ Sunt mereu în concurenţă loială;
√ Lucrează cu personal puţin, dar calificat;
√ Îşi transportă marfa cu maşini proprii, fără a apela la intermediari;
√ Nu fac rabat de calitate pentru a mulţumi toţi clienţii.