O mașină de intervenții a trecut pe sub fire, iar de dedesubt, doi oameni cu bețe în mână au „bătut” firele cu niște bețe de lemn, pentru ca gheața să cadă de pe fire, iar troleibuzele să-și reia activitatea.
„Dacă trebuie…”
Întrebat dacă „Așa se degivrează?”, cel care supraveghea din stradă lucrarea a dat asigurări că da, așa se face de obicei degivrarea, și că nu există o metodă mecanică de degivrare. Mai mult, omul a dat asigurări că cei doi care loveau firele de înaltă tensiune nu erau expuși niciunui risc și a spus sigur pe sine că nu știe cum se poate face degivrarea altfel.
Omul nu părea nici el foarte încântat, dar n-a putut articula decât un simplu: „Dacă trebuie…”.
Surse de la STB ne-au dezvăluit că la intervențiile efectuate pe sub firele de înaltă tensiune se fac numai după ce curentul este întrerupt, pentru a se evita accidentele.
Imaginile au fost postate pe Facebook de Vitalie Cojocari. Iată mesajul acestuia:
„Cum se face în București degivrarea liniilor de tensiune care alimentează cu curent troleibuzele?
Cu bățul și cu forța brațului.
Chiar în fața primăriei Capitalei doi angajați de la STB stăteau într-o nacelă la înălțime și băteau cu putere în liniile de tensiune ca sa scuture gheața de pe ele.
I-am întrebat pe muncitori dacă nu e periculos pentru ei și mi-au zis că nu e.
I-am întrebat dacă așa ar trebui să se facă o degivrare, mi-au zis că nu au habar și că așa au făcut de când se știu!”