Condițiile în care se realizează portarea sunt stabilite de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), iar operatorii care refuză portarea unui număr de telefon invocând faptul că aceasta se poate realiza doar dacă utilizatorul optează pentru un abonament pot fi sancționați de Autoritate, așa cum s-a întâmplat în luna aprilie a acestui an, când ANCOM a amendat o companie de telefonie mobilă.

Cum se realizează portarea

Prin serviciul de portabilitate a numerelor de telefonie fixă și mobilă, reglementat de ANCOM, utilizatorii își pot transfera numărul dintr-o rețea în altă în termen de 3 zile lucrătoare de la data transmiterii cererii de portare acceptate atât de furnizorul acceptor, cât și de furnizorul donor. ANCOM reamintește condițiile în care se realizează procesul de portare a numerelor de telefon:

  • poate fi portat orice număr de telefon, dar numai în măsură în care se furnizează același tip de serviciu: fix-fix, mobil-mobil;
  • în cazul numerelor de telefonie mobilă, orice utilizator are posibilitatea păstrării numărului atunci când se transfera de la un operator la altul, indiferent de modalitatea de plată (postpaid sau prepaid), astfel că se poate porta atât un număr de pe abonament pe cartela prepaid, cât și invers;
  • la portarea unui număr pe bază de cartela preplătita, creditul rămas neutilizat nu va fi transferat în nouă rețea;
  • în timp ce furnizorul operează portarea, serviciul de telefonie poate fi întrerupt pentru 3 sau 4 ore, timp în care utilizatorul nu va putea iniția sau primi telefoane;
  • portarea se poate anula printr-o cerere depusă la reprezentantă operatorului unde a fost solicitată inițial portarea, cel mai târziu cu 24 de ore înainte de data stabilită pentru realizarea portarii.

Felix Baumgartner a murit într-un accident de parapantă. Iubitul Mihaelei Rădulescu avea 56 de ani
Recomandări
Felix Baumgartner a murit într-un accident de parapantă. Iubitul Mihaelei Rădulescu avea 56 de ani

Nu este vorba de portare și nu se aplică aceleași condiții în cazul în care un utilizator dorește schimbarea planului tarifar din abonament în cartela în rețeaua aceluiași furnizor de servicii de telefonie.

În luna aprilie a anului 2016, Autoritatea a sancționat o companie de telefonie mobilă cu amendă contravențională în cuantum de 10.000 lei pentru că a refuzat portărea în regim prepaid a unui număr de telefonie mobilă care funcționa pe bază de abonament într-o altă rețea.

”În urma sesizărilor primite de ANCOM, inspectorii Autorității au demarat o acțiune de control și au constatat că operatorul refuză portarea unui număr care funcționase pe bază de abonament într-o altă rețea pe cartela preplătita, ceea ce reprezintă o încălcare a drepturilor utilizatorilor și se sancționează contravențional”, a declarat Cristin Popa, Director Executiv ANCOM.

Ce, cum și unde reclami:

În cazul în care întâlnești orice dificultăți pe parcursul procesului de portare, poți face o sesizare la ANCOM, parcurgând pașii detaliați aici.

Comentează
Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.