Cadrele didactice încearcă să-și organizeze lecțiile cu ajutorul aplicației AI și, în același timp, caută metode noi ca să țină ore atractive pentru elevi. 51% dintre profesori s-au hotărât să-i pună întrebări inteligenței artificiale, pentru rezultate mai bune în sălile de clasă, arată un sondaj realizat, în februarie, pe un eșantion de 1.000 de profesori (nu se precizează disciplinele predate) și 1.000 de elevi între 12 și 17 ani. Cercetarea, condusă de firma Impact Research, la solicitarea Fundației Walton Family, a avut loc în SUA. 

Profesorii participanți la studiu consideră că tehnologia contribuie la accelerarea învățării, scrie Axios, site cu informații din politică și tehnologie. 

Aplicația ChatGPT a rămas controversată, chiar dacă în ultimele luni, lumea s-a mai obișnuit cu ea. Oamenii din educație și nu numai cred că elevii vor profita de această aplicație ca să-și scrie temele rapid, fără să gândească singuri răspunsurile. Dacă până acum foloseau, de pildă, informații din mai multe surse găsite pe Google, în prezent, ChatGPT le oferă răspunsuri complexe. Nu toate sunt însă corecte. În plus, instituțiile de învățământ se tem că utilizarea AI va încuraja plagiatul. 

„Au nevoie de instrumente și resurse mai bune”

„Ceea ce vedem în date este că profesorii au nevoie de instrumente și resurse mai bune pentru a face față acestui moment și de aceea se numără printre primii care adoptă ChatGPT”, a declarat, pentru Axios, Romy Drucker, director al programului K-12 Education la Fundația Walton Family.

Acesta consideră că profesorii vor să-i ajute astfel pe elevi să recupereze pierderile de învățare din pandemie. 

79% dintre elevi au interacționat cu aplicația și spun că i-a ajutat

Planificarea lecțiilor și nevoia de idei creative pentru cursuri sunt principalele motive pentru care 30% dintre profesorii respondenți au apelat la ChatGPT. Dintre cei 500 care spun că se folosesc de aplicație, doar 10% caută acolo răspunsuri zilnic, restul se limitează la câteva interacțiuni pe săptămână.  

Profesorii de gimnaziu și de liceu au tendința să folosească AI mai des pentru planificarea lecțiilor (38%, respectiv 35%), pentru brainstorming (38% și 34%), precum și pentru consolidarea cunoștințelor de bază (31%, respectiv 34%) decât cei din învățământul preșcolar și primar.

Continuarea pe Școala 9 

foto: 123rf.com

 
 

Urmărește-ne pe Google News