Pe 27 ianuarie 2020, Primăria Sectorului 4 a anunțat organizarea unei licitații estimate la 27,6 milioane lei, având ca obiect „lucrări de semnalizare rutieră orizontală și verticală”, adică asigurarea semaforizării în sector.
La licitație au fost depuse trei oferte, din partea a trei asocieri de firme:
- Asocierea Dumava Semnalizare, Gamida Euromark și Girod Semnalizare Rutieră.
- Asocierea Vialine Systems și Induna Servimob.
- Asocierea dintre Lindor Ideal Construct și Comprest SA.
În etapa de evaluare a Documentului Unic de Achiziție European, pe 22 aprilie 2020, comisia de evaluare a decis să respingă ofertele depuse de asocierile conduse de Vialine și Lindor. A fost admisă doar oferta depusă de Dumava Semnalizare.
Comisia de licitație a menționat în procesul verbal că firma Lindor Ideal Construct se face vinovată de fals în declararea informațiilor necesare autorității contractante.
Comisia a invocat o Hotărâre Civilă din 2019 a Curții de Apel București potrivit căreia Lindor a fost exclusă de la o procedură de atribuire întrucât instanța a reținut că au avut loc încălcări ale regulilor de concurență de tip cartel. Numai că, scrie Newsweek România, Hotărârea Civilă nr. 1320/2019 a Curții de Apel nu face referire directă la compania Lindor.
Contestații peste contestații
Firmele Lindor și Vialine au contestat decizia comisiei de licitație la Consiliul Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor, care a admis contestațiile la data de 20 mai 2020.
Nemulțumiți de decizia Consiliului, Primăria Sector 4 și firma Dumava au făcut apel la Curtea de Apel București. Pe 21 iulie 2020, Curtea a respins ca nefondate plângerile.
Deși nu a reușit să obțină o decizie favorabilă, Primăria condusă de Daniel Băluță a emis un nou raport pentru aceeași procedură, în 7 decembrie 2020, prin care cele două asocieri de firme au fost excluse din nou de la licitație.
A urmat o nouă contestație la CNSC din partea Lindor, contestație la care Primăria Sector 4 a depus mai multe puncte de vedere și concluzii scrise.
Libertatea a solicitat un punct de vedere din partea Primăriei Sector 4. Până la ora publicării articolului nu a fost primit niciun răspuns.
Cine este firma Dumava Semnalizare
Potrivit Newsweek România, din 2018 încoace, Primăria Sectorului 4 a încredințat direct, fără licitație, firmei Dumava Semnalizare mai multe lucrări pentru execuția lucrărilor de semnalizare.
Firma Dumava Semnalizare a fost înființată în 2007, de Marius Stelian Varghida și este specializată în execuţia lucrărilor de marcaje rutiere, livrarea şi montarea indicatoarelor rutiere şi semaforizare terestră şi suspendată. Cu doar opt angajați, a avut în anul fiscal 2019 un profit de peste două milioane lei.
- La finele lui 2009, în asociere cu UTI Traffic Management, a câștigat un contract de 5.000.000 de euro pentru realizarea pistelor pentru bicicliști în București. Contractul a fost atribuit de Administrația Străzilor din cadrul Primăriei Capitalei.
- Cealaltă firmă din asociere, Gamida Euromark, este patronată și administrată de Dana Mihaela Curcea. Firma acesteia, în asociere cu Loial Impex, a câștigat în 2014 contractul pentru marcajele rutiere din Cluj.
- Cel din urmă partener al lui Varghida, firma Girod Semnalizare Rutieră este deținută de francezii de la International Girod. Cifra de afaceri a acestora a fost de peste 25,4 milioane lei în 2019 și un profit de peste 1,33 milioane lei, cu 59 de angajați.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro