Etape pentru radierea unei societati
1. La Oficiul Registrului Comertului de pe langa tribunal se depun: hotararea adunarii generale pentru modificarea actului constitutiv privind dizolvarea si/sau numirea lichidatorilor si dovezile privind achitarea taxelor de registru, a taxei judiciare de timbru, a timbrului judiciar si a taxei de publicare a hotararii in Monitorul Oficial.
2. Dupa 30 de zile de la publicarea hotararii de dizolvare in Monitor, la Oficiul Registrului Comertului de pe langa tribunal se depun: daca este cazul, contractul de administrare incheiat intre societatea supusa dizolvarii si lichidarii si lichidatorul persoana juridica si dovada privind achitarea taxelor legale.
3. Dupa efectuarea lichidarii, la Oficiul Registrului Comertului trebuie depusa cererea de radiere insotita de actele: bilantul de lichidare aprobat de asociati, dovada agentiei de mediu (daca e cazul), certificatul de atestare fiscala, certificatul de inregistrare (in original) si dovada privind plata taxelor legale.
in cazul societatilor comerciale cu raspundere limitata, dizolvarea se poate efectua in doua etape, respectiv cele de la punctele 1 si 3.
Taxele si tarifele pentru operatiunile efectuate de Oficiile de Registru ale Comertului de pe langa tribunale sunt prevazute de HG nr. 913/2004. Pentru mai multe informatii despre inregistrarile in Registrul Comertului si costurile aferente puteti consulta site-ul www.registrulcomertului.ro, la sectiunile „Formalitati” si „Taxe/Tarife”