Numarul cererilor de acordare a ajutoarelor de caldura vor creste. Si aceasta, ca urmare a noilor norme privind acordarea compensatiilor pentru familiile sarace, racordate la sistemul centralizat de incalzire sau care utilizeaza gazele.
Iata care sunt etapele:
– 15-19 noiembrie: administratorul solicita primariei cererile. Primeste cererile si buletinul informativ cu privire la actele doveditoare necesare a fi anexate de locatarii care cer ajutor.
– 19-25 noiembrie: administratorul depune la primarie cererile completate, semnate, cu actele doveditoare.
– 25 noiembrie – 7 decembrie: Primaria verifica declaratiile, evalueaza solicitarea si intocmeste borderourile.
– 7-10 decembrie – administratorul ridica borderourile de la primarie, pentru a completa coloanele ce prevad sumele de plata catre RADET.
Pentru familiile care utilizeaza la incalzire gazele naturale, cererile se depun la primarie intre 19 si 25 noiembrie.
Actele necesare
– actele de identitate ale tuturor membrilor de familie, in copie;
– adeverinte de venit pentru toti membrii de familie:
– talon de alocatie de stat pentru copii;
– adeverinta de elev sau student eliberata in luna curenta sau cea anterioara; in adeverinta se va mentiona daca beneficiaza de bursa, tipul si cuantumul ei;
– adeverinte de la oficiul fortei de munca, pentru persoanele apte de munca, cu exceptiile stabilite de lege, eliberate in luna depunerii cererii pentru acordarea ajutorului sau in luna anterioara; persoanele care beneficiaza de ajutor de somaj, de ajutor de integrare profesionala sau de alocatie de sprijin vor prezenta talonul de plata din luna curenta sau anterioara, dupa caz;
– adeverinte din care sa rezulte ultimul venit brut si net, realizate de persoanele incadrate in munca;
– adeverinta de salariu net, din luna curenta, dupa caz, din luna anterioara depunerii cererii pentru acordarea ajutorului, pentru persoana care are in ingrijire o persoana handicapata;
– taloane sau adeverinte de pensie, de ajutor social in coditiile legii pensiilor si asigurarilor sociale, precum si pentru alte indemnizatii si sporuri, din ultima luna platita; se iau in calcul veniturile si pensiile suplimentare;
– adeverinte eliberate de organele financiare teritoriale din care sa rezulte veniturile realizate de membrii familiei, din surse proprii sau prin prestarea unor activitati autorizate in conditiile legale, eliberate cu cel mult doua saptamani inaintea prezentarii acestora la primar;
– procesul-verbal de impunere si/sau declaratia de impunere privind impozitul pe venitul agricol conform Legii nr. 34/1994, pentru anul curent;
– alte acte doveditoare privind veniturile realizate;
– acte doveditoare asupra detinerii spatiului pentru care se solicita ajutorul.