”Creşterea de tarife vine din mai multe motive. Unul legat de creşterea salariului minim. Vechea marotă a salariilor mici pentru muncitori calificaţi nu se mai poate susţine, pentru că a generat fluxul de muncitori care au plecat să lucreze pe salarii vestice lăsând aici spaţiile goale. Salariile medii au crescut, ceea ce înseamnă că firmele au făcut eforturi mari să îşi menţină forţa de muncă, chiar dacă nu toate au investit în pregătirea personalului“, a declarat Laurenţiu Plosceanu, preşedintele ARACO.
Potrivit acestuia, criza de personal poate fi contracarată prin învățământul dual, cu bani europeni și expertiză germană.
Se fac mai multe case, dar statul nu construiește autostrăzi
Construcțiile rezidențiale au consemnat anul trecut o creșterea masivă de 69,7%, însă restul investițiilor din construcții au consemnat scăderi.
Astfel, statul a investit în infrastructură doar 26,7 mld. lei, cu 9,5% mai puţin decât în 2016 şi cu 35% sub nivelul din 2015, ceea ce a dus la scăderea construcțiilor inginerești cu 21% în 2017. Concomitent, o serie de autostrăzi care trebuiau terminate în acest an sunt sub semnul întrebării, după intrarea în insolvență a Euro Construct Trading 98, compania de construcții a ”regilor asfaltului” Dan Besciu și Sorin Vulpescu.
De asemenea, construcțiile nerezidențiale au scăzut cu 12,6%, reparațiile capitale cu 17,7%, iar lucrările de întreținere cu 24,6%.