Concret, comerţul cu amănuntul (fără maşini şi motociclete) – cel mai important indicator care arată evoluția consumului – a crescut cu 6,2%, ca serie brută, în primele 8 luni din acest an comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică.
Astfel, în perioada ianuarie – august 2015 au crescut vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+14,8%) şi comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+5,4%). Vânzările de produse nealimentare au rămas la acelaşi nivel.
În luna august comparativ cu iulie, volumul a crescut cu 1,4% pe serie brută şi cu 0,3% pe cea ajustată sezonier.
De când cu criza, comercianții fac cele mai mari vânzări când afișează promoții. Ofertele de tipul „cumperi două produse și primești încă unul gratis” sau buy-backul par să se potrivească perfect mentalității românilor care, spun consultantii, se arată mai dispuși să cumpere dacă li se promite în schimb o recompensă.