Pentru majoritatea consumatorilor, un factor important in achizitionarea unui produs il constituie pretul cu care acesta e comercializat. Tocmai pentru a veni in sprijinul consumatorilor, in scopul informarii corecte, complete si precise a acestora si pentru a le permite compararea cu usurinta a preturilor, au fost instituite niste reguli clare privind modalitatea de indicare a preturilor produselor oferite consumatorilor.
Preturile de vanzare si cele pe unitatea de masura trebuie sa fie indicate intr-o forma clara, lizibila si usor de identificat. Preturile trebuie sa fie exprimate in lei. In cazul in care vanzatorii ofera informatii privind preturile in alte valute, acestea trebuie sa fie clare si usor de inteles;
Preturile trebuie sa fie afisate in suprafata de vanzare, astfel incat consumatorul sa le poata vedea in locurile de prezentare, fara a intreba vanzatorul;
Preturile trebuie indicate pe produse sau langa acestea, ori pot fi cuprinse intr-o lista sau intr-un catalog, impreuna cu preturile altor produse in imediata apropiere a acestora. In cazul utilizarii cataloagelor, vanzatorul trebuie sa asigure un numar suficient de exemplare la dispozitia consumatorilor;
Preturile care se afla in vitrinele exterioare trebuie sa fie asezate in asa fel incat consumatorul sa le poata vedea cu usurinta, fara a intra in suprafata de vanzare;
Preturile la produsele ambalate trebuie sa fie indicate atat pe unitatea de masura, cat si pe cantitatea preambalata;
Preturile produselor vandute in vrac prin cantarire sau masurare sunt obligatorii numai pe unitatea de masura;
Preturile de vanzare si/sau preturile pe unitatea de masura sunt obligatorii a fi indicate pentru orice produs caruia i se face publicitate in care se face referire la pret.
Alimentele care fac obiectul consumului pe loc: in unitati de alimentatie publica, in structuri de primire turistice, cinematografe, teatru, institutii de invatamant, spitale, camine si tabere pentru copii si tineret sunt exceptate de la indicarea pretului pe unitatea de masura. In aceeasi situatie se afla si produsele: preambalate in cantitati mai mici de 50 de grame/ml; preambalate in cantitati mai mari de 10 kg/l; preambalate vandute de vanzatorii itineranti prin intermediul carucioarelor, rulotelor, a tuturor tipurilor de mijloace de transport;
– vandute prin distribuitor automat; la care informatia asupra pretului pe unitatea de masura nu ar folosi consumatorului sau ar crea confuzii.