„Dacă nu primiţi bonul fiscal, aveţi obligaţia să-l solicitaţi. În cazul unui refuz, aveţi dreptul de a beneficia de bunul achiziţionat sau de serviciul prestat fără plata contravalorii acestuia. Solicitaţi ţi păstraţi bonurile fiscale pentru a putea participa la extragerile lunare şi ocazionale ale loteriei bonurilor fiscal”, se arată într-un proiect postat pe pagina de Internet a Ministerului Finanţelor Publice.
Mai mult, „operatorii economici care desfăşoară activităţi comerciale în unităţi de tip restaurant, bar, discotecă, club şi altele asemenea, asigură informarea clienţilor şi prin tipărirea anunţului de atenţionare pe prima pagină a meniurilor pe care le pun la dispoziţia acestora, ori prin alte mijloace, astfel încât, la fiecare masă destinată clienţilor, aceştia să aibă permanent posibilitatea de a citi anunţul de atenţionare”, mai precizează proiectul.
Cumparatorii pot reclama comercianții care nu emit bon fiscal la numărul de telefon 0800.800.085 pus la dispozitie de Fisc, care va fi afișat obligatoriu în magazine de la 1 martie. Apelul este gratuit.
Toate firmele care încasează, integral sau parţial, cu numerar, carduri de credit/debit sau substitute de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amănuntul, precum şi a serviciilor prestate direct către populaţie sunt obligate să utilizeze aparate de marcat electronice, care vor fi conectate la ANAF, potrivit unei Ordonanţe de Guvern aprobată la finalul anului 2014. Actul normativ se va implementa, însă, treptat, până în noiembrie 2016 şi urmăreşte diminuarea drastică a evaziunii fiscale.