În condițiile unei piețe care se confruntă cu o criză a forței de muncă, competiția între companii pentru a recruta cei mai performanți oameni s-a accentuat. De aceea, firmele au început să caute noi tactici și strategii prin care să își crească retenția, să se poziționeze în topul celor mai râvniți angajatori și să își păstreze businessul profitabil. 

Mai multă flexibilitate

În ultimii ani, tot mai multe companii au început să le permită angajaților să își creeze un program flexibil, fie că vorbim despre orele de program, fie de locul de unde muncesc. Flexibilitatea a crescut în topul beneficiilor preferate de angajați, iar 76% dintre cei care au posibilitatea de a lucra de acasă sunt mai loiali companiilor din care fac parte. În plus, firmele au și ele de câștigat. Angajații care nu mai sunt nevoiți să facă zilnic naveta birou-acasă sunt mai productivi și mai fericiți, astfel încât toată lumea are de câștigat. Unele companii le oferă angajaților un număr lunar de zile în care aceștia pot lucra de la distanță, ceea ce poate însemna un avantaj enorm pentru creșterea retenției. 

Crearea unui mediu de lucru mai plăcut

Pe de altă parte, companiile cu echipe în care angajații sunt interdependenți și trebuie să lucreze împreună, îndeaproape, fac eforturi pentru a reduce zilele de muncă de la distanță și a le oferi oamenilor un mediu de lucru cât mai plăcut, la sediul firmei. În condițiile în care angajații își petrec cel puțin nouă ore zilnic la serviciu, a devenit tot mai important pentru ei să aibă aproape spații de relaxare. Omul de afaceri Liviu Tudor, cel mai mare proprietar român de birouri, este de părere că în 20 de ani nu va mai exista nicio clădire mare de birouri fără piscină și spații de coworking. 

„În prezent, cei care se angajează nu se uită numai la salariu, ci și la o listă lungă de bene­ficii. Printre acestea se nu­mără și dorința de a lucra de acasă una-două zile pe săp­tă­mână. Prin in­vestiții, noi încercăm să ofe­rim facilităţi care să-i determine să dorească să vină să lucreze de la birou. Dacă le oferi experienţele potrivite la locul de muncă, atunci ei vor dori să muncească de aici”, a spus Liviu Tudor, CEO al Genesis Property. 

Atunci când angajații au în apropiere toate facilitățile de care au nevoie și nu mai pierd timp dimineața sau seara pentru a ajunge la sală, de exemplu, sau se pot relaxa la piscină după orele de lucru, este lesne de înțeles de ce s-ar putea să prefere să nu mai lucreze de acasă. 

Crearea unui sistem de feedback constructiv

Numeroase sondaje au arătat că, adeseori, angajații nu părăsesc compania, ci mai degrabă pleacă din cauza șefilor. Fie că este vorba despre un manager slab, fie de unul care nu reușește să comunice eficient cu echipa lui, marea nemulțumire pare să fie legată de faptul că munca lor nu este evaluată și apreciată corect. De aceea, multe companii au început să își revizuiască sistemele de acordare a feedbackului, astfel încât fiecare angajat să fie evaluat periodic, sistematic și cât mai corect. Managerii au căpătat nu doar un rol de conducere, ci și de lideri, mentori și ambasadori pentru carierele oamenilor din subordinea lor, astfel încât un feedback autentic și constructiv poate fi un instrument eficient pentru a-i ajuta pe angajați să se dezvolte, dar și să se simtă apreciați. 

Oferirea unor beneficii variate

Deși salariul este primul criteriu în funcție de care angajații evaluează o ofertă de job, o listă atractivă de beneficii poate face diferența. De la acordarea unor bonuri de masă, la asigurări de viață, de sănătate sau stomatologice, la acordarea unor vouchere, a unor bonusuri anuale de performanță, a primelor de sărbători sau a unor reduceri la diverse facilități, companiile își pot personaliza oferta astfel încât să își mulțumească angajații. În timp, aceste beneficii se pot dovedi cruciale pentru a crește retenția angajaților, care nu vor mai dori să renunțe la toate acestea doar pentru câteva sute de lei în plus la salariu. 

Sursă Foto: Shutterstock/Copyright:Pressmaster

 
 

Urmărește-ne pe Google News