La câte ore după anunțul că certificatul verde de vaccinare – numit și pașaport COVID – va intra în vigoare la 1 iulie, Andrei Baciu a explicat procedura prin care vom intra în posesia lui.

„O să fie platforma STS, unde ne facem un cont. Contul va fi verificat că aparține acelei persoane și o să ne putem alege una din cele 3 situații (n.r. – vaccinat, testat sau trecut prin boală). (Platforma -. n.r.) o să ne transmită un link pe adresa de email de unde putem fie să printrăm acel certificat în format fizic, fie să îl păstrăm pe telefon, sub formă de poză, e-mail sau pdf. Scanăm acest cod QR în dispozitivele de la frontieră”, a explicat Andrei Baciu în intervenția televizată.

Pentru cazul pierderii acestui certificat, se vor introduce opțiuni pentru a avea acces din nou la un certificat, a spus secretarul de stat.

Baciu a explicat că datele privind persoanele vaccinate provin de la Registrul Național Electronic de Vacinnare (RENV), în timp ce pentru cei testați datele se găsesc în CoronaForms, platformă găzduită tot de STS.

Noul certificat verde de vaccinare va fi lansat în Uniunea Europeană la 1 iulie, cu rolul de a facilita călătoriile între statele membre.

El are la bază un cod QR care atestă veridicitatea documentului și va oferi informații privind vaccinarea unei persoane, testarea negativă pentru Covid-19 sau faptul că a trecut prin boală.

Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a anunțat la finalul lunii mai că sistemul IT pe care l-a dezvoltat pentru generarea și verificarea certificatelor digitale UE privind COVID a fost testat cu succes cu grupul tehnic de lucru de la nivel european.

Urmărește-ne pe Google News