piata se imbogateste constant cu produse si idei noi.
De exemplu, Bill Curry s-a dus in vacanta in Italia cu cativa ani in urma si s-a servit cu ceva mai multe specialitati locale. „Am venit acasa cu ceva mai mult bagaj decat plecasem. Cand am ajuns, mi-am dat seama ca trebuie sa fac ceva sa slabesc. Dietele nu sunt de mine. Nu au avut niciodata rezultate. stiam ca tot ce trebuia sa fac era sa fiu mai atent cand mananc”.
Asa a ajuns Curry sa inventeze Powerseed. Acesta este un obiect mic si negru de forma unui ou, care trebuie asezat pe masa atunci cand mancam. Nu face decat sa clipeasca la fiecare 30 de secunde, dar Curry spune ca fiecare clipire ar trebui sa te faca constient cat de mult mananci. „Pe masura ce mananci si se intampla acest lucru, la un moment dat iti dai seama ca nu esti nici satul, dar nici nu-ti mai este foame. Acesta este momentul cand ar trebui sa te opresti”, spune Curry. Firma lui a vandut in jur de o mie de astfel de temporizatoare la pretul de 49,95 de dolari.
Powerseed si zeci de alte produse menite sa ajute la slabit combina frica americanilor de obezitate cu pasiunea lor pentru tehnologie. Este o industrie in plina expansiune, o parte tine de domeniul stiintei, o parte de sarlatanie.
„Detest sa ma gandesc la obezitate ca la o oportunitate de afaceri, dar asa functioneaza sistemul”, spune Marion Nestle, profesor de nutritie la Universitatea New York. Ea exemplifica cu BodyGem produs de HealtheTech din Golden, Colorado. Aparatul consta intr-o piesa care se introduce in gura si un soft. El masoara ritmul in care respira o persoana si face o estimare a gradului de rapiditate a metabolismului pe baza acestuia, spunandu-i utilizatorului de cate calorii are nevoie corpul lui. Pret de pornire: 419 $. Marion Nestle spune insa ca majoritatea oamenilor nu stiu sa faca calculele. „Eu pot sa va spun cate calorii are un fel de mancare, dar nu ma astept ca oricine sa fie in stare de asta”, spune ea.
Multi sunt atrasi de cuptorul cu aburi de la Sharp Electronics. Acesta produce aburi cu o temperatura de 550 de grade, potrivit companiei, pentru a topi grasimile dintr-o bucata de carne fara sa o usuce. Compania spune ca a vandut 30.000 de asemenea cuptoare in Japonia in primele trei luni de la lansarea pe piata.
Specialistii sustin insa ca problema cu orice strategie de combatere a grasimilor e ca functioneaza numai in cazul persoanelor hotarate sa le aplice intocmai. „Se stie foarte bine ce trebuie sa faca oamenii care vor sa slabeasca. Trebuie sa manance mai putin si sa faca mai multa miscare. Dincolo de asta, orice altceva e exploatare financiara”, spune Nestle.