Capitol pentru copiii refugiaților ucraineni

În descrierea cursului se precizează că profesorii ar trebui să „insufle în mintea copiilor o disponibilitate de a trăi în condițiile unui război hibrid între Occident și Rusia”, dar să facă acest lucru fără o „abordare directă”, ci cu „o influență blândă, astfel încât ascultătorul să înceapă să perceapă punctul de vedere expus ca fiind al lui”.

Un capitol separat al cursului este dedicat lucrului cu copiii refugiaților ucraineni și cu copiii care studiază în școli din „teritoriile istorice ale Rusiei” (n.r. – zonele din Ucraina ocupate de forțele Moscovei).

De asemenea, profesorii vor fi instruiți să „identifice copiii care se opun” și pe cei care, în opinia lor, ar putea fi „recrutați” de serviciile de informații străine.

Copiii ucraineni ar trebui să aibă „abilitățile” celor ruși

Programul de reeducare a fost dezvoltat de Ministerul Educației din Rusia. Unul dintre mijloacele didactice pentru profesorii de școală spune că toți copiii din Ucraina ar trebui să dobândească „abilitățile semnificative din punct de vedere social” pe care le au copiii ruși. 

Lectorul Alexei Lavrentiev, șeful Primei Mișcări din regiunea Herson, s-a angajat nu numai să le ofere ajutor psihologic copiilor, ci și să le „reformeze identitatea și chiar să îi readucă la identitatea tradițională rusă”. 

„Este important să arătăm efectiv, prin povești umane reale, că tinerii ucraineni doar ca parte a Rusiei au posibilitatea de a primi o educație de calitate, de a-și construi o carieră de succes, de a căuta sprijin politic și legal, de a crea familii tradiționale și de a trăi în pace și securitate. Asta în timp ce tot ce le poate oferi Ucraina este distrugerea, suferința, sărăcia și ștergerea valorilor tradiționale”, se arată în rezumatul unui capitol.

Cursul și „tezele propagandei ucrainene”

Cursul despre „neonazismul din Ucraina” a fost realizat de 12 istorici, politologi, sociologi și avocați ruși.

În curs li se mai explică profesorilor cum să respingă „tezele propagandei ucrainene”, dând drept exemple „mituri despre Ucraina” și oferă o cronologie a „drumului către începutul Districtului Militar de Nord”, începând cu anul 1900.

Printre cele 13 mituri pe care, conform autorilor cursului, le transmit politicienii ucraineni se numără originile ucrainene ale lui Adam și Eva, Buddha și Isus Hristos. 

 
 

Urmărește-ne pe Google News