Pentru a preîntâmpina fluxul de trafic în creştere de la an la an, şi ca o masură de avarie, Compania Naţională de Aeroporturi Bucureşti (C.N.A.B.) a început renovarea vechii aerogări Băneasa, folosită în ultimii şapte ani ca terminal pentru avioane private.
57 de companii aeriene operează pe Aeroportul Internaţional „Henri Coandă” aproximativ 130 de destinaţii. Efervescenţa aeronautică a însemnat în 2018 un trafic de 13,8 milioane de pasageri care se traduce într-o depăşire a capacităţii proiectate.
Cu alte cuvinte, cel mai aglomerat aeroport al ţării a devenit şi mai aglomerat.
În acest context, Guvernul a anunţat în august 2018 aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru extinderea Aeroportului Internaţional Otopeni cu un nou terminal, în capătul opus al pistelor.
Cinci luni a durat până când a fost dată şi ordonanţa de urgenţă pentru exproprierea terenurilor necesare.
Şi a mai durat încă o lună până când a fost organizată şi prima consultare publică cu privire la cumpărarea terenurilor de către stat.
O componentă majoră a proiectului, estimat la peste un miliard de euro, o reprezintă exproprierile de terenuri, care vor depăși doar ele, după calculele Libertatea, un sfert din această sumă.
Ulterior exproprierilor, trebuie obţinute avizele, acordurile şi autorizaţiile necesare în vederea demarării lucrărilor. La toate acestea se adaugă şi desemnarea unui constructor în urma unei licitaţii, etapă care dă posibilitatea şi unei serii de contestaţii.
Vlaicu „îl salvează” pe Coandă
Aeroportul Internaţional „Aurel Vlaicu” din Băneasa a fost închis traficului comercial acum şapte ani. Acum, Compania de Aeroporturi a deschis un şantier acolo.
„Aeroportul Băneasa are un alt regim în momentul de faţă. La aeroportul Băneasa discutăm în acest moment despre renovarea acestuia astel încât la sfârşitul acestui an sau cel mai tarziu începutul anului viitor să putem procesa şi acolo curse comerciale de pasageri. Aerportul Băneasa va fi utilizat şi pe durata turneului de fotbal din 2020″, a declarat, Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al Companiei Nationale de Aeroporturi Bucureşti.
În decembrie 2010, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a anunţat că Aeroportul Băneasa, urmează să deservească doar curse business şi VIP, urmând ca traficul low-cost să fie mutat pe Aeroportul Henri Coandă.
În următorii doi ani, cursele au fost direcţionate către Otopeni pe fondul nenumăratelor plângeri cu privire la zgomot făcute de locuitorii cartierelor rezidenţiale ridicate în vecinătatea aerogării.
CITEŞTE ŞI
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro