Dacia dezvăluit oficial primele imagini ale noilor Logan, Sandero și Sandero Stepway.
Despărțirea stilistică față de modelul anterior este mai mult decât evidentă. Totușui, nu putem să nu vedem o puternică inspirație, cel puțin la partea din spate, de la Renault Clio 5, cu care noul Sandero împarte platforma tehnică, CMF-B.
În plus, grila frontală cu elemente cromate și noile faruri cu LED (blocurile optice propun lumini de zi cu o semnătură luminoasă sub forma literei Y) completează aspectul gândit de designerii Dacia. Totodată, capota modelelor Dacia a fost și ea restilizată, iar în cazul lui Sandero Stepway propune două nervuri generoase.
Din punct de vedere tehnic, Dacia este în acest moment rezervată în a da detalii, întrucât nici interiorul, nici motorizările, nici echipamentele nu sunt anunțate de brand. Acestea vor fi făcute publice la sfârșitul lunii, 29 septembrie mai exact.
Totuși, între timp, putem observa câteva elemente noi-venite la actualele modele, cum ar fi senzori față, spate și laterali care anunță sisteme de parcare și sisteme radar, dar și detectarea unghiurilor moarte, ca pe Duster 2. Tot o noutate este și locașul, acum nefolosit, din grila radiatorului, unde va fi montat un radar pentru mențierea vitezei, dar și pentru frânarea automată de urgență.
De menționat ar fi și noua tabletă, care înlocuiește actuala Media Nav și va fi amplasată la nivelul potrivit de data aceasta.
Pe partea de motorizări, dacă Dacia nu oferă detalii momentan, însă, mai mult ca sigur sub capotă va fi prezent motorul clasic pe benzină 1.0 SCE de 75 de cai putere și varianta turbo 1.0 TCe 95 (de fapt TCe 100 ușor îmbunătățit pentru a scădea emisiile și a îndeplini standardele euro 6) și bineînțeles de varianta ECO-G 100 cu GPL, care va fi vârful de lance al acestei noi generații.
Noua cutie de viteze automată „X-Tronic”, cu variație continuă, va fi disponibilă și pe TCe 95, nu însă și pe ECO-G 100. Pe partea de propulsoare diesel, oferta Blue dCi de 75 și 95 CP ar trebui să dispară în beneficiul unei variante „mai curate” dCi, dar vom ști mai multe în câteva săptămâni.
Bineînțeles că prețurile încă nu au fost anunțate, dar surse interne promit un preț de pornire echivalent cu cel al modelului actual, cu echipamente mai bogate, varianta de intrare în gamă ar trebui să rămână sub valoarea de 8.500 euro pe piețele din Vestul Europei.