Cu 99.698 vehicule vândute până la 20 decembrie Dacia se află în topul vânzărilor către persoane fizice din acest an, conform cifrelor furnizate de Autoways, o societate specializată în piața auto, care a anunțat că aceste cifre nu se pot schimba semnificativ până la 31 decembrie.
În ceea ce privește Dacia Sandero, aceasta nu se mai mulțumește să domine piața persoanelor fizice din Franța, ci pur și simplu zboară peste ea. Până la 20 decembrie, dealerii livraseră clienților 66.350 de exemplare ale mașinii Dacia ceea ce reprezintă de trei ori mai mult decât modelul similar al Renault, Clio, care a comericializat doar 20.954 de unități.
Marca românească se află înaintea celor autohtone. Astfel, în 2021 Renault a vândut persoanelor fizice 91.246 de unități, Peugeot, 87.524 de unități, iar Citroën a înmatriculat 51.972 de mașini, aproape de două ori mai puține decât Dacia.
Această performanță îi permite producătorului român să preia 14,4% din cota de piață pentru persoane fizice, în primele unsprezece luni ale anului. Asta în condițiile în care, Renault a înregistrat o cotă de piață de 13,6%, iar Peugeot de 13,3%.
Piața persoanelor fizice reprezintă 44% din vânzările de mașini noi în acest an din Franța, restul fiind repartizat în principal între achiziționarea de vehicule de companie și companiile de închiriere pe termen scurt și lung.
Dar este o piață cu o puternică simbolistică întrucât reprezintă achizițiile reale ale consumatorilor și modelele de mașini dorite de automobiliștii francezi.
O gamă din ce în ce mai completă
Fenomenul Dacia nu este chiar o surpriză: în 2020 Sandero era deja „mașina preferată a francezilor”, iar marca s-a concentrat mereu pe această piață privată. Dar alte modele permit acum mărcii să se impună: SUV-ul Duster rămâne în top 10 al celor mai bune vânzări ale anului, rivalizează în volum cu Renault Captur, totuși unul dintre cele mai populare modele ale francezilor. Spring, primul produs 100% electric al mărcii, a avut, de asemenea, un început comercial promițător, cu aproape 9.000 de vânzări în acest an.
Cu modele care rămân cu un pas în urma concurenței în ceea ce privește tehnologiile oferite la bord, Dacia pare să înfrunte deficitul actual de semiconductori cu mai puțină dificultate.
„Acest tip de transformare poate mai ușor să atragă o clientelă care îi acordă mai puțină importanță. Modelele Dacia au, de asemenea, mai puține dotări, așa că este mai ușor să transformi vehicule pentru a le putea vinde”, a explicat Eric Champarnaud, partener la C-Ways.
O poveste de succes care ar putea dura
Clasamentul 2021 pentru toți clienții este în continuare dominat de Peugeot, Renault și Citroën. Dacia se mulțumește cu locul patru în Franța. O evoluție excelentă, în condițiile în care brandul românesc, fondat în 1966 și cumpărat de grupul Renault în 1999, nu a fost inițial destinat să fie comercializat în Franța. În ciuda reticenței și îndoielilor inițiale cu privire la capacitatea Daciei de a seduce piața franceză, Loganul a fost lansat în sfârșit în 2005.
Și micul brand „low-cost” a continuat să crească de atunci, în Franța și, în general, în Europa: Sandero s-a impus astfel drept cea mai vândută mașină pentru persoane fizice din Europa din 2017. În ianuarie anul trecut, noul Sandero a fost în topul celor mai vândute modele din Franța, înainte de a termina, de asemenea pe primul loc în Europa, devansând, printre altele, Volkswagen Golf.
„Este un succes uriaș pentru Dacia. Vă reamintesc că la început, ideea a fost să folosim tehnologia de la mașinile Renault scoase din producție pentru a o utiliza înapoi pe mașini noi, așa că a fost un lucru genial să-și facă tehnologia profitabilă de două ori”, a declarat miercuri François Roudier, purtător de cuvânt al Platformei de automobile franceze (PFA).
Acest „succes imens” al mărcii Dacia reflectă și un trend de bază pentru Eric Champarnaud, „dezvăluind spiritul vremurilor”. Astfel, mulți francezi, confruntați cu numeroase probleme, își reduc investiția, păstrând în același timp calitatea cu o mașină nouă și apelează la un brand precum Dacia”.
Pentru a continua pe drumul spre succes, Dacia vrea să lanseze un nou SUV cu 7 locuri, Jogger, la începutul lui 2022 . Cu un preț de pornire anunțat la 15.000 de euro, marca își va păstra poziționarea agresivă a prețurilor, ceea ce i-a permis să se impună ca cel mai popular brand din Franța.
FOTO: EPA