Conform datelor Asociaţiei Producătorilor Auto Europeni (ACEA) Dacia a vândut în UE, în ianuarie-februarie 2013, 40.265 autoturisme, faţă de cele aproximativ 36.000 de unităţi vândute în aceeaşi perioadă a anului trecut. În luna februarie Dacia a vândut cu aproximativ 16% mai multe maşini, până la 20.000 unităţi, decât în perioada similară a lui 2012.
Piața auto europeană este în cădere liberă
Piaţa auto europeană s-a aflat în ultimii 4-5 ani într-un picaj continuu, datele furnizate de ACEA indicând o nouă scădere de de 9,5% pentru piaţa auto din UE în primele două luni ale lui 2013. Singura piaţă majoră a UE care a avut creştere este cea din Marea Britanie, în timp ce majoritatea ţărilor au continuat să resimtă recesiunea. Nici România nu stă bine, în perioada ianuarie-februarie 2013 fiind vândute în ţara noastră cu 12,7% mai puţine maşini decât în acelaşi interval al anului trecut, scrie romanialibera.ro.
Dacia este astfel unul dintre cele mai promiţătoare mărci auto din Europa, cu o creştere de invidiat pentru alţi producători consacraţi. Dacia se apropie ca număr de maşini vândute de Skoda, producătorul ceh reuşind în primele două luni ale anului să vândă în UE 67.000 de unităţi. Însă cehii sunt în scădere, la fel ca majoritatea producătorilor auto.
De unde vine succesul Dacia
Succesul Dacia este datorat reînoirii gamei de modele, cu lansarea noilor generaţii Logan, Sandero, dar şi cu introducerea unor modele, anul trecut, precum Dokker sau Lodgy. Ultima lansare a producătorului auto român a fost Logan break.
Dacia este cel mai mare exportator din România începând din 2010. În 2012 nu mai puţin de 90% din producţia de la Mioveni mergea către export. Cele mai importante pieţe pentru Dacia continuă să fie cele din Europa de Vest.
Cum arată buletinul de vot pentru alegerile prezidențiale din 24 noiembrie!