Dacia-Renault a lansat ieri la Geneva, in prezenta premierului Calin Popescu Tariceanu, conceptul mult asteptatului Logan Break. Denumit Logan Steppe, autoturismul arata in stadiul actual ca un adevarat SUV (Sport Utility Vehicule), avand sanse sa intre chiar pe aceasta selecta piata dominata de granzii industriei auto.
Printre cele 76 de premiere mondiale lansate ieri la Salonul Auto de la Geneva, Dacia a reusit sa surprinda toata suflarea automobilistica cu avanpremiera unui model ce va fi aruncat pe piata abia la toamna. Se numeste Logan Steppe si a produs inca o data, la a doua participare a fabricii de la Pitesti la Geneva, vii comentarii in randul specialistilor. Caci cine s-ar fi asteptat ca Dacia, uzina care pana mai ieri producea masini depasite moral cu mai bine de 20 de ani, sa dezvaluie de sub prelata un fel de SUV?
Masina, prezentata cu mare fast, reprezinta produsul a doua concepte aduse la un numitor comun de inginerii francezi de la Renault. Loganul Break poate fi in aceeasi masura atat masina de familie, cat si autoturism de teren. Ampatamentul noului autovehicul a fost marit, de asemenea si usile din spate, inaltimea fiind adusa la 1,78 metri. Conceptul prezentat la Geneva a fost dotat cu roti de 17 toli, bare parasoc masive si scut protector cu insertii de vopsea metalizata. Calandrul si intregul ansamblu al partii frontale, derivate din cele ale modelului Logan, au dobandit un aspect mai atletic.
Mai mult, Steppe a fost inzestrat cu faruri tip xenon cu diode, iar stopurile transparente poarta marca bine cunoscuta a designerilor francezi de la Renault. Accesul la portbagaj e usurat de o comanda tactila, ce permite printr-o simpla apasare deschiderea celor doua portiere simetrice din spate. Geamurile au dimensiuni impresionante si asigura o luminozitate excelenta. Interiorul Logan Steppe degaja un sentiment familial, materialele tehnice fiind combinate cu insertii din piele. In tetierele scaunelor au fost introduse ecrane video, la fel pe usa din spate, iar bancheta din spate e fractionabila, oferind multiple posibilitati de incarcare.
Din acest concept va rezulta pana in toamna modelul final al Loganului Break, care va fi prezentat oficial la Salonul Auto de la Paris. Versiunea de baza va avea un pret de 6.850 de euro, iar masina va dispune de aceleasi motorizari ca Loganul Sedan.