Dacia a obţinut doar două stele de siguranţă din cauza punctajelor scăzute (sub 45 din 100) obținute la sistemele de asistență la condus ce sunt prezente în versiunea standard. Cele două modele Dacia testate au fost echipate cu pachete standard de siguranță.
EuroNCAP s-a referit la limitările sistemului de frânare de urgență prezent pe mașinile Dacia, spunând că acest sistem reacționează doar în apropierea altor vehicule, dar nu și la schimbarea benzii de rulare sau pentru a evita coliziunea cu un pieton. EuroNCAP spune că acest sistem este dezamăgitor.
„Normele de siguranță au evoluat și cele mai mari progrese se fac prin folosirea tehnologiilor de vârf pentru prevenirea accidentelor. Este clar că Dacia are o parte bună de piață și a păstrat-o, dar faptul că a primit două stele arată că marca are mult prea puțină ambiție, chiar și pentru un produs low-cost”, explică Michiel van Ratingen, secretar general al EuroNCAP.
Protecţie bună pentru pasageri
Pe de altă parte, cele două mașini au primit peste 70 de puncte din 100 la capitolul protecție la impact oferită pasagerilor, fie adulți sau copii. Mașinile ar fi putut primi patru stele din cinci dacă punctajul ar fi fost la fel de bun și la capitolul „Safety Assist”.
Sistemele de siguranță activă, din cauza cărora Dacia a luat punctaj mic, se referă la acele sisteme electronice care intră în funcțiune atunci când computerul mașinii sesizează un pericol, iar aceste sisteme pot preveni un impact. La polul opus, elementele de siguranță pasivă se referă la caroserie, airbaguri sau centuri de siguranță.
Dacia: fiecare generație de vehicule este mai sigură decât cea anterioară
„Dacia este preocupată de clienții săi și de siguranța lor și, an după an, îmbunătățește siguranța modelelor sale. Ca rezultat, fiecare generație de vehicule este mai sigură decât cea anterioară”, susţine compania Dacia.
„Dacia este bine cunoscută ca o marcă pragmatică, una care propune mașini moderne, integrând nivelul corect de echipamente. Concret, acest lucru înseamnă că siguranța pasivă este foarte bună pentru adulți și ocupanții copii (4 stele din 5)”, mai spune Dacia.
„În termeni de asistență la condus, aceasta a fost dimensionată la nivelul corect cerut de clienții noștri. În acest sens, noile Sandero/Stepway/Logan sunt primele modele Dacia care propun AEB (sistemul de frânare de urgență) în standard. Protocoalele de testate EuroNCAP sunt din ce în ce mai severe la fiecare doi ani, cu o importanță în creștere a ADAS (prevenirea unora dintre accidente), cu un impact direct asupra ratingului general”, mai transmite compania.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro